Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@09:07:06 GMT

تمام اندیشه‌ها به سمت کنکور متمرکز نشود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۶۷۵

تمام اندیشه‌ها به سمت کنکور متمرکز نشود

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید تمام اندیشه‌ها به سمت کنکور متمرکز شود، گفت: لازم است شایسته‌سالاری در انتخاب  اعضای انجمن و اولیا و مربیان به عنوان یک راهبرد در آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد زمانی امروز 24 مهرماه، در مراسم نمادین هفته پیوند بیان کرد: انطباق آموخته‌ها و آموزش بین خانواده و مدرسه یک اصل بنیادی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دگرگونی در اندیشه و تفکر و نوع نگاه مورد توجه و از اولویت‌های اصلی است، بیان کرد: در حال حاضر تمام دغدغه دانش‌آموزان، موفقیت در کنکور است که این نوع نگاه، نیازمند اصلاح است.

زمانی با بیان اینکه نباید تمام اندیشه‌ها به سمت کنکور متمرکز شود، تصریح کرد: لازم است شایسته‌سالاری در انتخاب اعضای انجمن و اولیا و مربیان به عنوان یک راهبرد در آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار انجمن در خراسان جنوبی فعال بوده که ۱۰ هزار اولیاء دانش‌آموز در آن عضو هستند.

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 1500 دوره آموزش خانواده با حضور ۵۵ هزار نفر از اولیا برگزار شده است، یادآور شد: چهار مرکز راهنمایی و مشاور خانواده در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كنكور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی، صبح پنجشنبه در گردهمایی مشترک کارشناسان سنجش و حراست، رؤسای حوزه‌های اجرا و تصحیح و مسئولان حفاظت آزمون‌های نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳، با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری گفت: تأثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش مؤثری در تحقق عدالت آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه تأثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، مسیری برای پررنگ شدن تلاش دانش آموزان در دوران تحصیل است افزود: دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، امتحانات نهایی دارند و این تصمیم فراهم نمودن مسیری روشن برای دانش آموزانی است که در طول دوران تحصیل خود تلاش می‌کنند و نقش مؤسسات کنکوری را کمرنگ خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تجهیز حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی شهرستان‌ها و مناطق استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان گفت: تمامی امکانات آموزش و پرورش و نهادهای دولتی در اختیار ما است تا برگزاری امتحانات نهایی با حداکثر دقت انجام شود.

رضایی؛ به کسب ۶ رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان کرمانی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: مصوبه تأثیر قطعی امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگاه‌ها نشان داد که دانش آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه خوب راه یابند و نشانه آن در نفرات برتر کنکور مشخص بود که تعداد زیادی از این نفرات از مناطق محروم بودند.

کد خبر 6081749

دیگر خبرها

  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • فرمانده انتظامی کشور: ۵۰ کلاهبردار کنکوری برای فروش سوالات درخواست سکه تمام عیار کردند
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی