Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این آئین گفت: روستا قطب مولد اقتصادی است و معرفی داشته‌های کشاورزی، فرهنگی، سوغات و گردشگری این مناطق علاوه بر بهبود سطح زندگی ساکنان محلی در گردش اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال اثرگذاری مستقیم داد.

«علیرضا ایزدی» افزود: در جشنواره شکرگزاری انگور هزاوه، باغداران و تولیدکنندگان محصولات خود را در نمایشگاهی با ۴۰ غرفه به معرض دید مردم گذاشته‌اند و تلاش بر این است که زمینه‌های تولید و سوغات این منطقه به شکل مناسب معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راستای آئین شکرگزاری انگور هزاوه نحوه عملی تهیه برخی فرآورده‌ها و مشتقات انگور از جمله  شیره سفید، شیره عسل، انواع باسلق در کنار شیوه‌های پخت کلوچه و نان محلی، انواع آش، غذا و دسر به نمایش درآمده و طیفی از محصولات نظیر انواع ترشی، لبنیات محلی، محصولات کشاورزی مانند بادام، کشمش و گردو در فضایی به وسعت پنج هزار مترمربع برای مردم عرضه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری آیین شکرگزاری انگور در روستای هزاوه نقش مهمی در معرفی توانمندی‌های کشاورزی و گردشگری این روستا دارد.
ایزدی بیان کرد: فروشندگان و غرفه‌داران شرکت کننده در این جشنواره با شناسنامه غرفه و کد محصولات خود را عرضه کرده‌اند.
وی گفت: همزمان با آئین شکرگزاری انگور در خانه امیرکبیرواقع در روستای هزاوه بر روی گردشگران و علاقه‌مندان عرصه فرهنگ و تاریخ گشوده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی بنای منسوب به خاندان امیرکبیر را مرمت و آماده برای تبدیل به موزه و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان کرده‌است.
ایزدی تاکید کرد: این بنا فقط در زمان برگزاری آئین شکرگزاری دایر است و گشایش رسمی آن در ماه‌های آتی خواهد بود.
نمایشگاه شکرگزاری انگور از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه در روستای هزاوه دایر است و علاقه‌ مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ از آن بازدیدکنند.
هزاوه واقع در ۱۸ کیلومتری غرب اراک  دارای بافت روستایی کوهستانی و آب‌وهوای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است.

۶۱۹۹/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی فرهنگی برداشت انگور یاقوتی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود

اکرم صدیقی کلاته در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره هنر انقلاب خراسان شمالی صبح یک‌شنبه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور خانواده معظم شهدا، هنرمندان، مسئولین استانی و معاون راهبری امور استان‌ها حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بیان کرد: رونمایی از کتاب حماسه‌سازان، سرود روشن‌ترین طلوع، تقدیر از نقلان برتر و رونمایی از پوستر جشنواره ملی نقالان سوره از بخش‌های آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی خواهد بود.

صدیقی کلاته گفت: آئین اختتامیه در مجتمع ایثار بجنورد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6083838

دیگر خبرها

  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • رونمایی از گواهینامه ثبت رویداد «بیل‌گردانی» در تقویم گردشگری
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود