Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@00:28:56 GMT

هشدار شمخانی درباره احیاء مجدد داعش توسط آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۸۶۶

هشدار شمخانی درباره احیاء مجدد داعش توسط آمریکا

شمخانی با اشاره به طرح مرموز آمریکا برای احیای مجدد داعش و گسترش ناامنی در غرب آسیا بر لزوم هوشیاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای مقابله با اقداماتی که می تواند موجب بی ثباتی و ناامنی شود تاکید کرد. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین با تاکید بر تقویت بیش از پیش روابط ایران و روسیه در حوزه های سیاسی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی آخرین تحولات منطقه بویژه رخداد نگران کننده تجاوز نظامی ترکیه به سوریه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

شمخانی با اشاره به طرح مرموز آمریکا برای احیای مجدد داعش و گسترش ناامنی در غرب آسیا بر لزوم هوشیاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای مقابله با اقداماتی که می تواند موجب بی ثباتی و ناامنی شود تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برخورد دوگانه با تروریسم از سوی هیچ کشوری قابل قبول نیست گفت: باید حل و فصل مسئله ادلب در سوریه بعنوان یکی از اولویت های مبارزه با تروریسم در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ضمن مخالفت با تجاوز نظامی ترکیه به سوریه تصریح کرد؛ هرگونه اقدامی که موجب تشدید ناامنی و تصاعد بحران در منطقه شود باید به سرعت متوقف گردد.

شمخانی گفت: بحران های منطقه از جمله بحران سوریه و یمن راهکار نظامی نداشته و باید از طریق دیپلماسی و گفتگوهای سوری - سوری و یمنی - یمنی حل و فصل شود.

وی هرگونه تجاوز و تحمیل جنگ به کشورهای منطقه را اقدامی در راستای سیاست های نا امن کننده ی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: مردم رنج دیده کشورهایی که سالها درگیر جنگ و خونریزی بوده اند دیگر تحمل پذیرش بحرانهای جدید را ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نا امنی در آبراه های بین المللی را به عنوان یکی از عوامل خطرناک ایجاد بحران در منطقه نام برد و تصریح کرد؛ پاسخ پشیمان کننده ای به عوامل حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ که در صدد ایجاد موج جدیدی از تشنج آفرینی در منطقه هستند خواهیم داد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و نظامی شمال سوریه و گفتگوهایی که مسکو با طرفهای درگیر در این بحران داشته است اظهار داشت: تداوم همکاری و اشتراک مساعی دو کشور در ابعاد سیاسی و امنیتی می تواند چون گذشته ضمن جلوگیری از توسعه و احیاء تروریسم، تضمین کننده ثبات و امنیت پایدار در منطقه باشد.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,90,95,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن

منابع خبری از حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  جنگنده های آمریکایی و انگلیسی، منطقه ای در استان صعده یمن را بمباران کردند.

بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومتحمله مشترک آمریکا و انگلیس به پایتخت یمن

بر اساس گزارش رسانه های یمنی، جنگنده های آمریکا و  انگلیس امروز به منطقه القطینات در بخش مرزی باقم در شمال استان صعده یمن حمله کردند.

تجاوزات آمریکا و انگلیس به خاک یمن در حمایت از رژیم صهیونیستی انجام می شود، چرا که نیروهای مسلح یمن در پاسخ به جنایات و تجاوزات مستمر این رژیم  علیه مردم مظلوم غزه، کشتی های رژیم اشغالگر و تمام کشتی های مرتبط با آن را در دریای سرخ و دریای عرب و تنگه باب المندب هدف قرار می دهد تا این رژیم وادار به توقف تجاوزات و پایان محاصره غزه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • باراک: قطعنامه شورای امنیت بحران عمیق روابط اسرائیل-آمریکا را به تصویر کشید