Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@10:14:58 GMT

فوت 65 زائر ایرانی در اربعین 98

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۹۳۲

به گزارش صدای ایران از مهر، علی رضا رشیدیان تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص سفر اربعین و راهپیمایی و گرمای هوا و مانند آن زائران باید حتما قبل از سفر نسبت به بررسی سلامت جسمانی خود توسط پزشک اقدام و از مناسب بودن وضعیت جسمی شان حضوردراین راهپیمایی عظیم اطمینان یابند و قبلاز سفر تحت پوشش بیمه تدارک شده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه همچنین درکربلا ۳ هزار موکب عراقی فعالیت می کنند، افزود: از حدود ۵ هزار کامیون وتریلر که ملزومات موکبهای ایرانی را به عراق منتقل کرده ۵۰ درصد آنها به مقصد کربلا بوده و خدمات قابل توجهی هم دراین شهربه زائران ارائه می دهند.

وی اظهارکرد:به طور متوسط روزانه ۷۵۰ هزار وعده غذا به صورت صبحانه، ناهار و شام در موکب های ایرانی بین زائران در این شهر توزیع می شود.

رشیدیان افزود: طی چند روز اخیر در مجموع ۱۴ میلیون وعده غذا فقط توسط موکب های ایرانی در وعده های غذایی مختلف در کربلا توزیع شده ودرفضاهای فراهم شده توسط آنها نیز ۴ میلیون نفر شب اقامت کرده اند.

وی گفت: در کنار فعالیت موکب ها، مجموعه ای مردمی نیز فعال شده که خانه هایشان را در اختیار زائران قرار می دهند و حدود ۷۰ هزار اسکان هم در این بخش فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با همه اینها، با توجه به جمعیتی که هم اکنون وارد کربلا شده این امکانات و خدمات پاسخگوی نیازها نیست.

وی با اشاره به شلوغی و ازدحام جمعیت، به زائران توصیه کرد: از همراه آوردن کودکان، افراد بیمار و کهنسال خودداری کنند.

وی افزود: ضمن آنکه با توجه به شرایط و کمبود ظرفیت ها و امکانات، طی جلسه ای به مدیران موکبها تاکید کردیم که برای اسکان زائران اولویت را به بانوان ، کودکان و افراد مسن بدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از این حرکت احیا و گسترش فرهنگ حسینی (ع) است، اظهارکرد: همه ایمان داریم این حرکت، بزرگترین راهپیمایی انسانی جهان و متکی بر اسلام راستین، عقلانیت و محبت است و باید به عنوان نماد نهضت آزادطلبی، انسان سازی و عدالت خواهی اباعبدالله حفظ شود.

وی عنوان کرد: حرکتی که جمعیت گسترده ای از انسان های آزادیخواه و مسلمان در آن شرکت می کنند از این رو باید مردم خود را از قبل برای این حضور آماده کنند و بدانند که در یک راهپیمایی و حرکت اردوگاهی شرکت می کنند و باید خود را برای مواجه شدن با سختی هایی مثل راه پیمایی ،کمبود جا و مکان برای استراحت و خواب، کمبود وسایل نقلیه و مانند آن آماده کنند.

وی تصریح کرد: باید زائران بدانند که بعد از عبوراز مرز باید از وسایل نقلیه عراقی برای انتقال استفاده کنند و با افزایش جمعیت ورودی به این کشور، خودروهای عراقی قیمت های حمل و نقل را چند برابرکرده اند.

وی با تاکید براینکه بنای ما بر آن نیست که این راهپیمایی را دولتی کنیم، افزود: باید این حرکت عظیم شکل و هویت مردمی خود را داشته باشد اما ما برای آنکه عزت و کرامت زائران ایرانی رعایت شود به ناچار بخشی از خدمات را به داخل عراق برده ایم.

رشیدیان ادامه داد: اما ضرورت مهم در این زمینه ساماندهی زائران مان برای حضور دراین حرکت از نظر زمانی، مسیر تردد و مدت زمان اقامت درعراق است به گونه ای که زمان حرکت زائران از مبدا، مرز تردد آنها در ایام اربعین مشخص و نیز مدت اقامت شان باید محدود شود تا به نوعی مشکل ازدحام و معطلی زائران درمرزبهنگام خروج و شلوغی موکب ها و کمبود فضای اقامت درعراق و نیز مشکلات بازگشت کاهش یابد.

علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۵ زائر ایرانی در پیاده روی اربعین به علل مختلف جان باختند، افزود: از این تعداد ۲۹ نفر در اثر حوادث مختلف از جمله سوانح رانندگی و ۳۶ نفر هم به دلیل ایست قلبی و سکته مغزی و مانند آن فوت کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: علیرضا رشیدیان صدای ایران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری عصر پنجشنبه در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران اظهار کرد: از تمام کسانی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خادمی کردند، به ویژه استاندار و معاونان ایشان و شهردار مشهد، تشکر و قدردانی می‌کنم که در این رویداد بزرگ ما را همراهی کردند تا بتوانیم از سال‌های گذشته بهتر و بیشتر خدمات‌رسانی داشته باشیم.

فرماندار مشهد گفت: این افتخاری بزرگ برای ما بود که خادمی زائران را داشته باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ١۴٠٠ در مشهد، افزود: این قرارگاه قبل از سال ١۴٠٠ به عنوان ستاد و صورت مقطعی خدمت‌رسانی می‌کرد. اما از همان سال به دستور استاندار این قرارگاه در طول سال مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی خواهد بود که ایام پیک عملیاتی‌تر خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

داوری ادامه داد: این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی خدمات‌رسانی می‌کند. از سال ١۴٠٠ هر چه گذشت در این امر تجربیات بهتری کسب کردیم. قبل از این‌ها اگر مشکلی بود زائر به سراغ ما می‌آمد، اما امروز افتخار داریم ما به خدمت زائران می‌رسیم تا زائران هر چه تمام‌تر از فیوضات زیارت بهره ببرند.

کد خبر 6082123

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟