Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از مخالفت شورای نگهبان با مصوبه مجلس درخصوص مستثنی کردن قهوه خانه‌ها و اتاقک‌های کوچک استعمال سیگار از فهرست اماکن عمومی خبر داد.

به گزارش فارس، بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت مصوبه مجلس برای مستثنی کردن ممنوعیت عرضه دخانیات در قهوه‌ها خانه‌ها، گفت: شورای نگهبان پس از بررسی مصوبه مجلس در خصوص مستثنی کردن قهوه خانه‌ها و اتاقک‌های کوچک استعمال سیگار از فهرست اماکن عمومی مندرج در قانون کنترل دخانیات، ایرادهایی به این مصوبه گرفت و این مصوبه برای بررسی مجدد به مجلس برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مستثنی کردن هر یک از اماکن از فهرست اماکن عمومی که در بند ۸ ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ذکر شده است می‌تواند باعث شود تا بعدا درخواست دیگری برای مستثنی کردن سایر اماکن از قانون ارائه شود؛ بنابراین ضمن اینکه تفسیر مجلس از تبصره یک ماده ۱۳ با تفسیر شورای نگهبان مغایرت داشت مسائل اینچنینی هم نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است.

ولی‌زاده تصریح کرد: بخش سلامت نسبت به این موضوع نگران است و اینکه بخواهیم اماکنی را مستثنی کنیم که عرضه سیگار و قلیان در آنها قانونی باشد، این یعنی اینکه آنها را به لحاظ قانونی به رسمیت شناختیم؛ در صورتی که ما اماکنی را به رسمیت می‌شناسیم که دارند جان مردم را هدف قرار می دهند؛ یعنی ما با توجه به اینکه می‌دانیم مواد دخانی برای سلامت مردم ضرر دارد برای این مراکز مجوز های قانونی صادر خواهیم کرد.

ولی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی سلامت که ابلاغ کردند فرمودند که باید در تمام سیاستگذاری و قوانین سلامت در اولویت قرار بگیرد،و سلامت باید در صدر سیاست‌گذاری‌ها قرار بگیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال شورای نگهبان قهوه خانه مستثنی پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام.
همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.
باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد