Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: در مدت زمان دو سال گذشته ۱۸ درصد از مناصب مدیریتی و مسئولیت‌های اجرائی استان مرکزی در اختیار بانوان قرار گرفته و در تلاشیم تا سهم استان مرکزی از ۳۰ درصد تعیین شده برنامه ششم اجرائی شود. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی اقازاده ظهر امروز در همایش زنان، مشارکت سیاسی، چالش‌ها و راهکارهای توسعه آن با اشاره به حضور پرشور زائران حسینی(ع) در راهپیمایی سیاسی عبادی اربعین اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در منویات گرانقدر خود فرموده اند که «اربعین، رسانه عاشورا است» و خوشبختانه در سال‌های اخیر با حضور میلیونی زائران این رسانه به شدت فعال و پیام خود را گویا و رسا به جهان اسلام و غیر اسلام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون شاهد تشکیل بزرگترین لکه انسانی کره زمین در کانون عشق، ایثار، فداکاری و شهادت یعنی کربلا هستیم و خوشبختانه پیام‌آوران عاشورا در اربعین حسینی رسالتشان را به کاملترین شکل به انجام رسانده‌اند و اقدامات گرانقدر میزبانان عراقی و حضور زائران ایرانی در این عرصه قابل تقدیر است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: وجود بیش از 60 موکب در داخل استان مرکزی و مسیر دستیابی به مرزهای خروجی کشور و موکب‌هایی در مسیر کربلا از مرز عراق نشان دهنده ولایتمداری مردم استان مرکزی است که رهرور راه حسینی هستند.

آقازاده ادامه داد: باید تمام تلاشمان را به‌کار بگیریم تا بانوان جامعه به جایگاه واقعی خود برسند و در این راستا برگزاری چنین جلساتی تسریع‌بخش رسیدگی به این هدف است، از تمامی بانوان استان مرکزی خواهشمندیم در تمامی عرصه‌هایی که توانایی مشارکت دارند حضور یابند زیرا زمینه حضور زنان در تمامی عرصه‌ها فراهم شده است تا در عرصه‌های متعدد و متنوع دولتی و غیردولتی حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در عرصه‌های کارافرینی، صنعتی، کشاورزی، اجتماعی، مردمی، فرهنگی و سیاسی جای زنان خالی بود اما امروزه در تلاش‌اند تا این جای خالی را به نحو احسن پر کنند، در هر امری که محور مسئولیت‌ها بانوان بوده‌اند ناهنجاری کاهش، سلامت فعالیت و مسئولیت پذیری افزایش یافته است.

معاون رئیس‌جمهور: گزارش انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی به زودی منتشر می‌شودانتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی لرستان افزایش می‌یابد؛ کمبود منابع مالی برای پروژه‌های عمرانیلرستان| ایجاد فرصت برای جوانان در پست‌های مدیریتی؛ هیچ محدودیتی در انتصاب بانوان نداریم

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مجموعه کشور باید اعتماد بیشتری به قشر زنان داشته باشد و این اعتماد در بدنه اجرائی کشور مشاهده شود، مجموعه مدیریتی استان مرکزی سعی بر این دارد که از ظرفیت بانوان در رده‌های مختلف بیش از گذشته بهره‌مند شود و تاکنون شرایط بهتری نسبت به گذشته فراهم شده اما هنوز به استاندارد قانونی برنامه ششم نرسیده‌ایم.

آقازاده بیان کرد: از مدت زمان برنامه ششم تنها دو سال دیگر باقی مانده و در این مدت زمان باقی‌مانده باید بکوشیم تا 30 درصد از مدیریت دستگاه‌های اجرائی و جایگاه‌های مسئولیتی در اختیار بانوان قرار گیرد و براین اساس تاکنون 18 درصد از جایگاه‌های مسئولیتی استان مرکزی در اختیار بانوان قرار داده شده است اما همچنان با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

وی افزود: روند سرعتی تعیین مناصب در استان مرکزی مطلوب بوده و در دوسال گذشته تنها 9 درصد از پست‌های استانی در اختیار بانوان قرار داشت که امروز این رقم به 18 درصد رسیده و تمام تلاش ما باید بر این محور باشد که به حداقل هدف تعیین شده برنامه ششم برسیم که ضمن رعایت قانون حق بانوان نیز در مشارکت‌های جایگاهی و مدیریتی عایت شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: براساس آمار تهیه شده می‌توانیم بگوییم میزان مشارکت بانوان در انتخابات بیشتر از آقایان بوده و این آمار نشان می‌دهد که میزان مسئولیت‌پذیری بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، از تشکل‌ها و گروه‌های صنفی و سیاسی بانوان درخواست داریم تلاششان را به‌کار بگیرند تا انتخابات پیش رو نیز پرشور با مشارکت برگزار شود.

آقازاده عنوان کرد: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک ترکیب بانوان نسبت به آقایان در مجلس شورای اسلامی مورد عنایت و تعدیل قرار گیرد و در دوره یازدهم ملس شورای اسلامی شاهد حضور بیشتری از بانوان بر کرسی‌های مجلس باشیم زیرا بانوان به‌عنوان موتور محرک خانواده می‌توانند در این رسالت مهم ملی نیز نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران

ایسنا/مرکزی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک از برگزاری دیدار تیم های آلومینیوم اراک و پرسپولیس تهران با حضور تماشاگران خبر داد.

محمد رجائیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: مسابقه تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

وی گفت: پیش از این کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه آلومینیوم اراک را به برگزاری یک مسابقه بدون حضور تماشاگر محکوم کرده بود که این محرومیت، با اعلام کمیته انضباطی، در لیگ برتر اعمال می‌شود.

دبیر هیات فوتبال استان مرکزی نیز از برگزاری این دیدار بدون حضور بانوان خبر داد.

محسن صادقی افزود: سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای اعلام کرد به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی(ره) اراک که منجر به عدم تأمین و بکارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان شده، همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیر ساخت ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان، این ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان است.

وی گفت: در نامه سازمان لیگ تاکید شده که باشگاه فرهنگی و ورزشی آلومینیوم اراک موظف است هر چه سریع‌تر سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان مطلع کند تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته و ایجاد شرایط ایمنی، نسبت به حضور بانوان تصمیم‌گیری شود.

دیدار تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • برگزاری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + نامه
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد