Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@10:32:08 GMT

پرواز همدان ـ نجف برقرار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۰۸۷

پرواز همدان ـ نجف برقرار می‌شود

استاندار همدان گفت: با رایزنی با مسئولان سازمان حج و اوقاف به دنبال راه اندازی پرواز همدان ـ نجف هستیم. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید‌سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان  جهت اصرار بر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: جامعه ما زمانی به سمت تعالی می‌رود که برنامه‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای توسعه باورها و ارزش‌های دینی فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی با تقویت باورهای دینی به ویژه در میان نسل جوان از بین می‌رود؛ بنابراین در اهمیت و ضرورت برخورد حرفه‌ای و تخصصی در حوزه اسلام و دین شکی نیست.

استاندار همدان با اشاره به این که در سطح کشور و استان از مراکز متعددی برخورداریم که با بودجه ملی و استانی فعالیت می‌کنند گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که این فعالیت‌ها هدفمند شوند.

شاهرخی عنوان کرد: بیش از 200 اداره، ساختار و مرکز در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، اما در سطح ملی باید فکری شود که این نهادها هماهنگ شوند و هدفمند حرکت کنند.

آخرین وضعیت مرز مهران| برقراری پرواز ایلام به نجف / زائران حرکت به سمت مهران را مدیریت کنندخبر خوش برای زائران اربعین؛ برقراری پروازهای فوق‌العاده به نجف از 9 فرودگاهپرواز همدان ـ مشهد لغو نمی‌شود/برقراری پرواز ‌به عتبات عالیات ‌به نتیجه نرسید‌

وی با اشاره به این که هنر ما باید این باشد که نیروها و منابعی که در حوزه فرهنگ در اختیار داریم در یک مسیر مشخص بسیج کنیم تصریح کرد: ظرفیت آموزش و پرورش را با بیش از 280 هزار دانش آموز، 40 هزار نفر پرسنل و نیز ارتباطی که در جلسات مختلف با اولیای دانش آموزان برقرار می‌شود در حوزه توسعه مباحث فرهنگی و اعتقادی جدی بگیریم.

استاندار همدان با اشاره به این که در طول سال دو میلیون گردشگر به استان همدان سفر می‌کنند و 5 میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان صورت می‌گیرد تاکید کرد: توسعه گردشگری مذهبی باید در همدان جدی گرفته شود.

شاهرخی به ظرفیت‌های گردشگری استان همدان در حوزه گردشگری مذهبی از جمله بقعه شاهزاده حسین در خیابان شهدا و آرامگاه حیقوق نبی در تویسرکان اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از این اماکن می‌توان گردشگری مذهبی در استان همدان را توسعه داد.

وی با بیان این که با رایزنی با مسئولان حج و اوقاف به دنبال این هستیم که پرواز همدان به نجف از فرودگاه همدان دایر شود اظهار داشت: یکی از موانع در این راه کمبود مسافر است.
شاهرخی تاکید کرد: با برخی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه تسهیلات به مسافران و کاهش روزهای سفر می‌توان زائران را برای استفاده از پرواز به منظور سفر به عتبات عالیات ترغیب کرد.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جمع بندی نکات مطروحه در جلسه شورای اداری شمیرانات اظهار کرد: در این جلسه به منظور بهره وری حداکثری از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و عفاف و حجاب، برای مدیریت بهتر شهرستان به بازخوانی این منویات پرداختیم و موضوعات برگزاری دور دوم انتخابات مطرح شد.

ذاکریان گفت: برخی ادارات شمیرانات در حوزه تک برگ کردن سند ادارات اقدامات لازم را انجام داده اند و ضروری است که سایر ادارات نیز به این حوزه ورود کنند.

فرماندار شمیرانات افزود: مشکلات ثبت املاک در شمیرانات وجود دارد و مقرر شد با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها این مشکل حل شود.

وی با شاره به اینکه موضوع اوقاف در منطقه شمیرانات برجسته است گفت: در این حوزه در برخی موقوفات متولی نداریم که نیاز است تعاملاتی در این زمینه صورت بگیرد.

ذاکریان به برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات اشاره کرد و افزود: برگزاری این هفته یک رویداد نوپا است که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ کلید خورد و می‌خواهیم در یک بازه سه الی ۵ ساله این هفته را در استان تهران تثبیت کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان بیان کرد: منطقه در حوزه‌های مختلف مفاخر و تاریخ شمیرانات، لواسانات و رودبار قصران، اثر گذاری در فرآیند انقلاب، استقرار حضور حضرت امام خمینی (ره) در این منطقه که یک رویداد ویژه است و وجود کاخ‌های سعدآباد و نیاوران، وجود ۴۰ امام زاده و ظرفیت‌های ورزشی، مفاخر ورزشی فرهنگی و هنری متعدد، وجود سه پیست اسکی و بهره مندی از چشم اندازهای طبیعی و گردشگری بسیار مهم است که باید در این هفته معرفی شوند و دستگاه‌های متولی پس از تثبیت رویداد در این خصوص اطلاع رسانی کنند و فرهنگ سازی کنند.

ذاکریان گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات امسال با اولویت «گردشگری مقاومت» در حوزه گفتمان انقلابی وارد گفتگو شده ایم و احتمالاً نشست فعالان گردشگری مقاومت را داشته باشیم و یکی از ظرفیت‌های این حوزه گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر است که پس از بهشت زهرا بزرگترین گلزار شهدای استان تهران محسوب می‌شود و نیاز به معرفی دارد.

وی اظهار کرد: پس از تعیین مراحل برای تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات، توسعه این موضوع را در برنامه ریزی ها خواهیم داشت.

کد خبر 6085293

دیگر خبرها

  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • تحول حوزه گردشگری شیراز با اجرای سه پروژه تفریحی
  • آغاز عملیات توسعه ۶۰۰ متر شبکه آب شهر کبودراهنگ