Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، غلام حیدر زورقی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که عصر امروز در محل این سازمان برگزار شد، افزود: در راستای افزایش خوداتکایی کشور به روغن وبراساس برنامه وزارت جهادکشاورزی  پیش بینی میشود در سال زراعی جاری 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیرکشت دانه روغنی کلزا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر غلام حیدر زورقی تصریح کرد: برای توسعه کشت دانه های روغنی تاکنون 25 تن بذر هیبرید کلزا و چهار هزار و 200 تن انواع کود شیمیایی تهیه وآماده توزیع بین کشاورزان استان می باشد.

این مسئول افزود: هر کیلو بذر کلزا بیش از 100 هزار تومان می باشد و سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان هر کیلو بذر را با قیمت 37 هزار تومان دراختیار کلزا کاران قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: اراضی کلزا بصورت فراگیر و با استفاده از یارانه دولتی بیمه شده وبه ازای هر هکتار 50 هزار تومان از کشاورزان اخذ می‌شود در صورتی که قیمت هر هکتار بیمه 250 هزار تومان می باشد.

وی قمیت خریدتضمینی هر کیلوگرم کلزا را بیش از پنج هزارتومان اعلام کرد و افزود:کار کشت کلزا در استان از نیمه دوم مهرماه تا اوایل آذرماه می باشد و هر چه دوره رشد این گیاه طولانی تر باشد محصول بیشتری خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه