Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:21:57 GMT

گسترش برده‌داری مدرن در بریتانیا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۱۴۴

گسترش برده‌داری مدرن در بریتانیا

به گزارش خبرگزاری مهر، ایندیپندنت در ادامه گزارش خود می نویسد: این آمار به نگرانی در مورد اقدامات باندهای مواد مخدر که به ویژه کودکان و افراد آسیب پذیر را استثمار می‌کنند، دامن زده است. 

تحلیل داده‌ها توسط ایندیپندنت نمایانگر آن است که تعداد شهروندان بریتانیا که قربانیان بالقوه باندهای مواد مخدر هستند، از ۱۲۴۶ نفر در سال  ۲۰۱۸، به ۲۱۴۳ نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته و نسبت تمام قربانیان بریتانیایی در سال گذشته، از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان اجتماعی می‌گویند این افزایش با شناسایی روزافزون قربانیان باندهای مواد مخدر که عملیات پخش مواد را به نواحی روستایی، مزارع، ماشین شویی‌ها و حتی آرایشگاه‌ها گسترش داده‌اند، کاهش خواهد یافت.

سازمان خیریه «سَلوِیشِن آرمی» که از طرف وزارت کشور مامور تامین خانه‌های امن و حمایت از قربانیان برده داری مدرن است، می‌گوید در سال گذشته تعداد بریتانیایی‌هایی که از خدمات این سازمان بهره‌مند شده اند، ۵۸ درصد افزایش یافته است.

این سازمان می‌گوید تعداد قربانیان بریتانیایی که از طریق استثمار وادار به کارهایی از جمله ارتکاب جرم و جنایت شده‌اند، از ژوئیه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ ، ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است. اجبار به اعمال غیرقانونی معمول‌ترین نوع استثمار و ۴۸ درصد این موارد را تشکیل می‌دهد.

آمار موجود علاوه بر برجسته کردن گستردگی عملیات باندهای مواد مخدر در نقاط روستایی، به این نگرانی دامن می‌زند که بی خانمان‌ها عمدتا به دام استثمارگران می‌افتند. سازمان خیریه «آنسین» گزارش داده که  ۷ درصد تماس‌هایی که با خط امدادش گرفته می‌شود، از طرف قربانیانی است که بی خانمان هستند.  

یاکوب سوبیک از نهاد «ضد برده داری بین‌الملل» می‌گوید:« این آمار نشان می‌دهد که تابعیت کسانی که استثمار می‌شوند، مهم نیست. تنها چیزی که لازم است پیدا کردن افراد آسیب پذیر و راهی برای به تله انداختن آن‌هاست».

کد خبر 4748731 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس مواد مخدر بریتانیا سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین روسیه رجب طیب اردوغان ایران فرانسه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در سال ۱۴۰۲ آمار تلفات سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در استان جان ۹۱ را گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی،  اظهار داشت: در سال 1402 از کل تلفات اعتیاد 73 نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان در این مدت شهرستان‌های ساری با 17، قائمشهر با 11 و نور با 8 فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

عضو شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: قطعا حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • مانند رویارویی «تاپ گان» با «جنگ ستارگان» بود/ چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر