Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسئول بهره برداری معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کرد: با اکتشافات انجام شده معدنی در سطح استان دو میلیون و 127 هزار تن ذخیره جدید مواد معدنی طی نیمه نخست سال جاری کشف شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مهدی زاده، کارشناس مسئول بهره برداری معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: در همین راستا، در شهرستان شیروان معدن کلسیت با ذخیره 161 هزار تن همچنین معدن خاک صنعتی با ذخیره 500 هزار تن و معدن مرمر با ذخیره 216 هزار تن اکتشاف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده افزود: دو معدن مرمریت با ذخایر 250 و 350 هزار تن  در منطقه درق شهرستان گرمه همچنین معدن ماسه سیلیسی با ذخیره 650 هزار تن در شهرستان بجنورد کشف شدند.

وی در بخش دیگری از سخن خود به انجام مطالعات معدن در پهنه جنوبی استان به مساحت بیش از سه هزار کیلومتر مربع واقع در شهرستان های اسفراین، گرمه و جاجرم نیز اشاره کرد و گفت: در این پهنه عملیات پیمایش، برداشت و نمونه برداری انجام شده اند.

وی عنوان کرد: پردازش اطلاعات از نمونه های برداشت شده باید توسط سازمان زمین شناسی کشور انجام شود که در این زمینه سازمان زمین شناسی کشور دریافت بودجه هایی را تقاضا کرده که در این راستا، سازمان صمت خراسان شمالی با این سازمان در حال مذاکره است.

کارشناس مسئول بهره برداری معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در خاتمه به برگزاری مزایده فروش مواد معدنی ضبط شده از برداشت های غیر مجاز و غیر قانونی از معدن آلبلاغ واقع در منطقه حفاظت شده ساریگل شهرستان اسفراین نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در این مزایده 180 تن کانی سنگ به فروش رسید.

وی خاطر نشان کرد: در این سنگ های ضبط شده ترکیب عمده ماده معدنی آن روی و مقدار کمی نیز سرب بوده است.

مهدی زاده افزود: محصول نهایی که از این سنگ های معدنی فرآوری خواهد شد محصول فلز است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۱۰واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد

مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در آئین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی که با حضور رییس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید اظهار کرد: سهم استان خراسان شمالی از مسکن های فوق الذکر تعداد 2210 واحد است که ساخت این واحد ها از سال 1401 در تمام شهرستانهای استان آغاز، تکمیل شده و به ولی نعمتان انقلاب اسلامی در خراسان شمالی واگذار شد. وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور استاندار خراسان شمالی در محل روستای لنگر شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: این واحدها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سپاه حضرت جواد الائمه (ع) ، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک های عامل و خیرین و نیکوکاران و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری احداث شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروزه سلامت، اشتغال و معیشت به عنوان اساسی ترین نیازهای قشر محروم جامعه شناخته شده است افزود: یکی از خدمات تأثیرگذار در حوزه خدمات رسانی به قشر محروم جامعه بحث توانمندسازی و تأمین و بهسازی مسکن مددجویان است که این مهم یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی است . الهی راد با بیان اینکه کمیته امداد با هدف محرومیت زدایی از مناطق حاشیه نشین و خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش این نهاد اقدام به احداث مسکن برای مددجویان کرده است؛ بیان کرد: برای این واحدهای مسکونی بیش از۳۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است . این مقام مسئول در خصوص واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان به تفکیک شهرستان نیز افزود: در شهرستان مانه و سملقان 569 واحد، راز و جرگلان 418 واحد، شیروان 397 واحد، اسفراین 180 واحد، جاجرم 174 واحد، فاروج 153 واحد، گرمه 67 واحد، بام و صفی آباد 45 واحد و در شهرستان بجنورد 207 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد. ‌الهی راد ادامه داد: طی سال گذشته 222 مورد تعمیرات مسکن مددجویی، 261 مورد احداث فضای شامل شامل حمام و سرویس بهداشتی و 786 مورد لوله کشی گاز منازل مددجویان استان انجام شده است . گفتنی است؛ برای هر واحد مسکن ۱۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض کمیته امداد، 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت، 200 میلیون تومان وام بنیاد مسکن و مابقی آورده مددجو می باشد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • ۲۲۱۰واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است