Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:02:04 GMT

بلاتکلیفی گریبانگیر پل گیشا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۳۳۱

بلاتکلیفی گریبانگیر پل گیشا

کمتر از ۴۰ سال از عمر پل گیشا می‌گذرد، با اینکه در این سال‌ها تلاش کردند که حفظش کنند ولی چندی است که این پل را جمع آوری و با آن خداحافظی کردند و درنهایت وعده بهره برداری از آن تا آخر سال را دادند.

به گزارش تیترشهر، وضعیت فرسودگی پل فلزی کوی نصر یا همان گیشا تا مرز ناایمن شدن پیش رفت به شکلی که این پل موجب ترافیک ناشی از عدم تعادل خطوط ترافیکی پل کوی نصر نسبت به بزرگراه جلال آل احمد، شده بود که علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت، کارکرد تقاطع های موجود در بزرگراه شهید گمنام را نیز به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد تحت الشعاع قرار می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پل که در راستای بزرگراه جلال آل احمد ساخته شده از روی بزرگراه چمران می‌گذشت و با داشتن راه‌های فرعی، از بلندترین پل‌های فلزی سواره‌رو تهران به‌شمار می‌آمد اما این پل را آنقدر حفظ کردند تا در نهایت عمر 40 ساله اش نگران کننده شد و سرانجام تصمیم گرفتند تا برچیده شود.

و دیری نگذشت که این موضوع انجام شد ولی در مقابل مشکلات بسیاری از جمله سرگردانی شهروندان برای یافتن مسیر و ترافیک و نیمه رها کردن پروژه را به همراه داشت؛ درواقع بار دیگر اقدامی بدون کار کارشناسی انجام شد.

این پروژه به طور قطع تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود
این در حالی است که در این رابطه پیروز حناچی، شهردار تهران با تاکید بر اینکه مراحل احداث زیرگذر گیشا با سرعت مناسب در حال اجراست، گفت:‌ این پروژه به طور قطع تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد: طبق وعده همکارانم هزینه انجام پروژه زیرگذر گیشا پس از بازبینی‌ها کاهش یافته است و سریعتر از موعد تمام می‌شود.

شهردار تهران همچنین ادامه داد: در پروژه گیشا باید ۱۲۰ هزار مترمکعب خاک جابه‌جا شود که نیمی از آن انجام شده و تا اسفند امسال پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.

اما با تمام این تفاسیر هنوز کاری از پیش نرفته و هر روز گله شهروندان افزایش می یابد چراکه برخی از مردم مطرح می کنند که نبود تابلو و نشانه مناسب برای یافتن مسیر و دور شدن و صرف زمان از مشکلات فعلی است که شهرداری باید هر چه زودتر مردم را از سرگردانی در بیاورد همچنین شهروندی دیگر می گوید شهرداری برای کاهش ترافیک و امنیت این پل را جمع آوری کرده ولی این موضوع تشدید شده است.

در این راستا شهرداری از بهره برداری این پروژه تا پایان سال صحبت کرده است ولی به نظر می آید با توجه به شواهد و عدم اقدامی مناسب در این زمینه این امر تا پایان سال محقق نشود.

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه مهم پایتخت
حال چندی پیش در این زمینه مهندس صفا صبوری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیرامون چگونگی پیشرفت و احداث پروژه جدید پل گیشا اظهارکرد: قرار بوده است که فاز صفر پروژه در ۳۱ شهریور تحویل شود که تحویل شده است و با حضور سردار مهماندار این قسمت از پروژه در اختیار شهروندان قرار گرفته است. و زیر گذر شرقی غربی که قرار است جایگزین پل شود تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به برنامه ای که پیش روست ۶۰ درصد کار پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه به خوبی پیش می رود و تاکنون مشکل خاصی در این طرح وجود نداشته است.

صبوری بیان کرد: برآورد اولیه پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و با مهندسی ارزی که صورت گرفته مقداری از هزینه‌ها کاهش یافته و امیدواریم بارقمی کمتر از این با توجه به تورم و گرانی مصالح پروژه به اتمام برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیرامون تاثیر پروژه جدید بر گره ترافیکی منطقه اظهارکرد: با توجه به اینکه مجموعه پل سواره روی کوی نصر یا گیشا یک گره دائمی ترافیکی شهر تهران بوده است و قریب به ۳۰ سال است که خبر از ترافیک این پل به گوش می رسد عصر ها به سمت غرب و صبح‌ها به سمت شرق همیشه این ماجرا تکرار می شده به دلیل اینکه خیابانهایی که به این پل می رسیدند هر کدام ۴ مسیر حرکتی داشتند که وارد دو خط حرکتی می شدند و پل دو خط حرکتی بود در صورتی که عبور اتومبیل ها ۳ یا ۴ خط حرکتی بود.

صبوری در ادامه گفت: در آخرین روزهایی که قرار بر جمع آوری پل بود آمارگیری ترافیکی دقیقی صورت گرفت و از آخرین روزها در پیک ترافیک اطلاعات مورد نظر در دسترس است و زمانی که این زیر گذر راه اندازی شد، آشفتگی ترافیک رفع شد و در آینده آمار دقیق تر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

حال با تمام تفاسیر شواهد نشان از رها شدن این پروژه در نیمه راه خبر می دهد به شکلی که مدیران شهری انتظار داشتند با بهره‌برداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باند‌های شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک ساماندهی شود ولی هنوز کاری از پیش نرفته است.

گویی این پروژه در نیمه راه رها شده است! امید است که شهرداری در این راستا در خصوص احقاق حقوق عامه با عزمی راسخ به میدان آمده و مردم را از سرگردانی در بیاورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال پل گیشا جمع آوری پل گیشا زیر گذر شهرداری تهران پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است

 سعیدی با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند در حال اجرا است گفت: این واحد‌ها دارای پیشرفت فیزیکی متفاوتی هستند و به محض تکمیل شدن تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود.

وی با اشاره به سطح بالای فنی و کیفی واحد‌های ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن در این شهر در سطح کشور اظهار کرد: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی بیش از پنج هزار واحد جدید طرح نهضت ملی مسکن نیز در این شهر آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: در این سفر نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی استان، مجتمع تجاری باران، کوی ویلایی گلشهر، کنارگذر جنوبی شهر جدید سهند، پروژه تکمیل نواقص پیاده‌رو‌های این شهر و آسفالت آزادراه به بهره برداری می‌رسد.

سعیدی ادامه داد: عملیات اجرایی مسجد بزرگ شهر جدید سهند و چهار مدرسه ۱۲ کلاسه نیز در این شهر آغاز و قرارداد قطعات مسکونی طرح جوانی جمعیت و جامعه ایثارگری نیز تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳