Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو درباره بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وزیر نیرو، درباره بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: بحث اولیه در مورد این موضوع مربوط به سال ۱۳۹۱ است و بعد از آن که سازمان حفاظت از محیط زیست با آن مخالفت کرد، این بحث تا سال ۱۳۹۶ مسکوت ماند.

وی افزود: با بررسی‌هایی که صورت پذیرفت در سال ۹۶ مجوز مشروطی از سوی سازمان محیط زیست به وزارت نیرو داده شد که چون شرط آن عملی نبود، این مجوز عملیاتی نشد و مجددا در سال ۹۷ این مجوز مشروط دریافت شد که به مانند مجوز قبلی اجرایی نشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آنچه امروز مطرح است اعطای مجوز نبوده و حتی مجوز مشروطی نیز دریافت نشده است، اظهار داشت: آنچه در حال حاضر مطرح است، ادامه بررسی طرح بوده که نیاز به برگزاری جلساتی با حضور معاونین سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران کل این سازمان در استان‌های مازندران و سمنان است. در این جلسات اطلاعات و مطالعات جدید که لزوم آن مطرح شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اردکانیان تاکید کرد: باید این نکته را اذعان داشت که این طرح هنوز در مرحله‌ای است که قبل از این هم بوده است.

وی با اشاره به موضوع استیضاح خود در مجلس، گفت: باید با نمایندگان گفتگو شود و نقطه نظرات آنها شنیده و توضیحاتی نیز ارائه شود و در نهایت به تصمیم مجلس احترام خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلیل این موضوع که این استان زادگاه رئیس جمهور است، تصریح کرد: همان‌طور که پیش‌تر در این رابطه عرض کردم، تاکید دولت، شخص رئیس جمهور و معاون اول بر اساس قانون بوده و ما در اجرای طرح‌ها، همه ملاحظات فنی، زیست محیطی، انسانی و اجتماعی را در نظر می‌گیریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استیضاح حفاظت از محیط زیست دریای خزر دولت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

وی افزود: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود