Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اخبار سیاسی- کساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرد.

به گزارش افکارنیوز، در این دیدار طرفین با تاکید بر تقویت بیش از پیش روابط ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی آخرین تحولات منطقه بویژه رخداد نگران کننده تجاوز نظامی ترکیه به سوریه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی با اشاره به طرح مرموز آمریکا برای احیای مجدد داعش و گسترش ناامنی در غرب اسیا بر لزوم هوشیاری و هماهنگی کشور‌های منطقه برای مقابله با اقداماتی که می‌تواند موجب بی ثباتی و ناامنی شود تاکید کرد.

او با بیان اینکه برخورد دوگانه با تروریسم از سوی هیچ کشوری قابل قبول نیست گفت: باید حل و فصل مسئله ادلب در سوریه بعنوان یکی از اولویت‌های مبارزه با تروریسم در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ضمن مخالفت با تجاوز نظامی ترکیه به سوریه تصریح کرد: هرگونه اقدامی که موجب تشدید ناامنی و تصاعد بحران در منطقه شود باید به سرعت متوقف شود.

شمخانی گفت: بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه و یمن راهکار نظامی نداشته و باید از طریق دیپلماسی و گفتگو‌های سوری - سوری و یمنی - یمنی حل و فصل شود.

او هرگونه تجاوز و تحمیل جنگ به کشور‌های منطقه را اقدامی در راستای سیاست‌های نا امن کننده‌ی امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مردم رنج دیده کشور‌هایی که سال‌ها درگیر جنگ و خونریزی بوده اند دیگر تحمل پذیرش بحران‌های جدید را ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نا امنی در آبراه‌های بین المللی را به عنوان یکی از عوامل خطرناک ایجاد بحران در منطقه نام برد و تصریح کرد: پاسخ پشیمان کننده‌ای به عوامل حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ که در صدد ایجاد موج جدیدی از تشنج آفرینی در منطقه هستند خواهیم داد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و نظامی شمال سوریه و گفتگو‌هایی که مسکو با طرف‌های درگیر در این بحران داشته است اظهارکرد: تداوم همکاری و اشتراک مساعی دو کشور در ابعاد سیاسی و امنیتی می‌تواند، چون گذشته ضمن جلوگیری از توسعه و احیاء تروریسم، تضمین کننده ثبات و امنیت پایدار در منطقه باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نماینده مقام معظم رهبری دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه تجاوز ترکیه سوریه تروریسم مبارزه با تروریسم شورای عالی امنیت ملی بحران سوریه یمن جنگ رژیم صهیونیستی امنیت ملی کشتی رئیس جمهور مسکو آمریکا شمخانی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  فلسطینیان مقیم سوریه با اجرای طرح‌های متعدد خیریه تلاش می‌کنند تا شرایط مساعدی برای بازگشت به اردوگاه یرموک فراهم شود و این اردوگاه همچنان پلی برای بازگشت به موطن اصلی بماند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله گروه‌های مبارز فلسطینی که اینگونه طرح‌های خیریه را در برنامه خود قرار داده است.
این جنبش، آشپزخانه‌ای را در اردوگاه یرموک راه اندازی کرده و طرح افطار سه هزار روزه دار را در هر روز از ماه مبارک رمضان برای سومین سال متوالی در دست اجرا دارد.
وسام جاد الله دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه است، او به طور داوطلبانه در این آشپزخانه کار می‌کند؛ وی می‌گوید، "می خواهم سهمی در کمک به هموطنانم و به ویژه خانواده‌های شهدا داشته باشم. "
نصب عکس‌هایی از شهدای مقاومت به ویژه شهدای فرمانده در این آشپرخانه جلب توجه می‌کند.
احمد عیسی مدیر این آشپزخانه می‌گوید، هدف، گسترش فرهنگ مقاومت است، لذا هر روز از ماه مبارک به نام یکی از شهدا نام گذاری شده است.
وی افزود، پیام این است که یاد شهیدان زنده است و خانواده‌های شهدا و جانبازان در اولویت قراردارند.
اما حضور فعال جوانان فلسطینی در این طرح نشان می‌دهد که آنها میهن و هویتشان را فراموش نکرده و در سایه عملیات رزمندگان مقاومت مانند طوفان الاقصی بازگشت به خاک وطن را نزدیک می‌بینند.

 


شات لیست
مصاحبه ۱: ضرار کوسا - عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین
مصاحبه ۲: وسام جادالله - دانشجوی فلسطینی مقیم سوریه
مصاحبه ۳: احمد عیسی - مدیر آشپرخانه یرموک
-----------

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • عزم فلسطینیان برای احیای اردوگاه یرموک
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟