Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:52:30 GMT

سوغات همدان استاندارد شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۵۰۳

سوغات همدان استاندارد شد

در همایش روز جهانی استاندارد، از تدوین و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات بومی استان همدان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل استاندارد استان همدان در این مراسم از تهیه و تدوین ۱۰ استاندارد برای محصولات بومی این استان خبر داد و گفت: کار طراحی و تدوین ۶ استاندارد به پایان رسیده و چهار استاندارد دیگر در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مددی اضافه کرد: در این راستا شناسنامه‌دار کردن محصولات بومی همدان در دستور کار قرار گرفت و برای تهیه و تدوین استاندارد این تولیدات اقدام شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته پیگیر تدوین استاندارد برای محصولاتی همچون کماج، حلوازرده، انگشت‌پیچ و شیرمال بودیم که امروز به ثمر نشسته و پروانه کاربرد علامت استاندارد برای عسل و سیب‌زمینی همدان صادر شده است.

مددی بیان کرد: همدان مفتخر است تولید جدیدی از بخاری‌های گازسوز با نام بخاری‌های هرمتیک بارده انرژی A را به خود اختصاص داده و نخستین پروانه کاربرد علامت استاندارد برای تصاویر و علائم هشداردهنده ماشین آلات کشاورزی را در کشور صادر کند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان نیز با بیان اینکه نگاه حمایت از تولید و سرمایه‌گذار در اولویت امور اقتصادی استان قرار دارد، اعلام کرد: استاندارد در استان نقش کلیدی خاصی داشته و واگذاری آزمایشگاه‌ها به بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

ظاهر پورمجاهد سیاست سند راهبری استان را حمایت از رونق تولید و بها دادن به بخش خصوصی دانست و گفت: اگر نقد سازنده‌ای در این حوزه باشد پیشرفت‌ها یکی پس از دیگری ظاهر خواهند شد.

در پایان از ۳ واحد نمونه استاندارد استان، ۴ مدیر کنترل کیفی  نمونه و یک واحد که بیشترین پروانه استاندارد دارد تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندارد صدور پروانه بومي استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: فرصت یک ماهه واحد‌های تولیدی متقاضی شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد از خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و واحد‌ها می‌توانند مدارک و مستندات خود را در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بارگذاری کنند.
علی داودی افزود: متقاضیان برای آگاهی از شرایط انتخاب و شرکت در این فرآیند به سایت اداره کل استاندارد استان به آدرس khz.inso.gov.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم به تشویق و تقدیر از واحد‌های نمونه استاندارد در راستای رشد تولید پویا مطابق با بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی اشاره کرد و اظهار کرد:  واحد‌های نمونه استانی تا زمان عدم دریافت گزارش محصول نامنطبق، صرفاً یک بار نمونه برداری و دو مرتبه بازرسی جامع سالیانه از فرایند تولید آنها انجام می‌شود که کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • لرستان ،گیلان و همدان پیشتاز الکترونیکی کردن پروانه کسب های کاغذی
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی