Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فیلم استکهلم یکی از مهم ترین جشنواره های فلیم اروپای شمالی است که از سال ۱۹۹۰ کار خود را آغاز کرد و هر ساله در ماه نوامبر (آبان/ آذر) و امسال ۶ تا ۱۷ نوامبر (۱۵ تا ۲۶ آبان) میزبان علاقه‌مندان به سینما و به طور متوسط بیش از یکصد و هفتاد فیلم از بیش از ۴۰ کشور جهان است.

این جشنواره که قسمت کودک و نوجوان آن هر ساله در ماه آوریل (فروردین/ اسفند) امسال یک تا شش آوریل (۱۲ تا ۱۸ فروردین) برگزار می شود برنامه های متنوعی مانند نمایش فیلم در فضای باز، سینمای تابستانی را شامل شده و فیلم های کودکان ۶ تا ۱۶ ساله را نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره اصلی شامل بخش های مختلفی از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و زن، (با اعطای جایزه اسب برنزی)، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلم کوتاه و ستاره در حال ظهور است. برندگان بخش های دستاورد یک عمر هنر، بهترین فیلم و بهترین فیلم بخش افق‌های تازه اسب برنز را به خانه می برند که مهم ترین جایزه این جشنواره به شمار می آید و بقیه اسب آلومینیوم را کسب می کنند.

جایزه دستاورد هنری از سال ۲۰۱۴ در این جشنواره تاسیس شده و از پیمان معادی دعوت شده ضمن دریافت این جایزه روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در جلسه ای با خبرنگاران و علاقه‌مندان حاضر شود. معادی که کار خود را با نگارش فیلمنامه در سینمای ایران آغاز کرد، با بازی در فیلم درباره الی از اصغر فرهادی و بعد از آن جدایی نادر از سیمین به عنوان بازیگری صاحب سبک شناخته شد، وی در ادامه زندگی کاری و هنری خود به ساخت فیلم نیز رو آورد و فیلم های بمب و برف روی کاج‌ها را نوشت و کارگردانی کرد. 

جشنواره فیلم استکهلم در صفحه اینستاگرام خود روز گذشته با اعلام این خبر افزوده است: فیلم متری شش و نیم پرفروش ترین فیلم در ایران برای اولین بار در یک جشنواره در اروپای شمالی به نمایش در می آید و اولین نمایش منطقه ای را تجربه می کند. اصغر فرهادی نیز سال گذشته برنده بخش افق‌های تازه این جشنواره شده بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصغر فرهادی جشنواره فیلم سوئد پیمان معادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد

رئیس کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه سومین جشنواره پژواک اعلام کرد که پیمان طالبی اجرای مراسم افتتاحیه این جشنواره را برعهده دارد که چهارم اردیبهشت‌ برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جشنواره مستند رادیویی «پژواک» برای سومین بار برگزار می‌شود و این بار رادیویی‌ها شاهد یک افتتاحیه جذاب با هدایتِ تهیه‌کننده و کارگردان برنامه طنز «صبح جمعه با شما» خواهند بود.

ساجد قدوسیان که به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان «صبح جمعه با شما» شناخته می‌‌شود رئیس کمیته برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره پژواک و کارگردان برنامه است. او درباره جزئیات افتتاحیه گفت: مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پژواک روز چهارم اردیبهشت همزمان با سالگرد رادیو در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو ساعت 15 برگزار می‌شود. اجرای مراسم هم برعهده پیمان طالبی است.

خبر معاون صدا از راه‌اندازی رادیو بانوان تا سهم کودکان

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه بخش‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: در این مراسم قرار است از محمد قربانی، پیشکسوت رادیو تقدیر کنیم. همچنین خاطره بازی با حضور هنرمندان از دیگر بخش‌های این مراسم است.

قدوسیان همچنین تأکید کرده که قرار است نمایش‌های طنز با محوریت مباحثی که رادیویی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اجرا شود. محمد قربانی از پیشکسوتان رادیو است که به تاریخ شفاهی رادیو شهره است. او از دهه 40 راهی رادیو شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۸ هشتم کامل
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟ | ویدئو
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • (ویدئو) سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش و پیمان معادی را استوری کرد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد