فراخوان ششمین دوسالانه طراحی گرافیک منتشر شد
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۶۲۴
«سرو نقرهای» امسال، به روال هر دوره در پاییز و در تهران برگزار میشود و این امیدواری از سوی برگزارکنندگان وجود دارد که آثار در سایر شهرهای ایران نیز به نمایش درآیند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقرهای»، ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقرهای» در هفت بخش شامل «نشان و هویت»، «نشر»، «پوستر»، «تبلیغات و گرافیک محیطی»، «دیجیتال»، «تایپ فیس» و «تولیدات استودیوها» برگزار میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بخش «نشان و هویت» با طراحی نشانه و طراحی هویت بصری همراه است.
نشانه یا نشانه نوشتار که به طور مستقل طراحی شده، یا طراح مایل به ارایه آن بدون هویت بصری است. فایل اثر، پرینت A۴ و نمونه منتشر شده برای ارائه لازم است. (Pdf / vector / A۴ / ۳۰۰dpi / cmyk / jpg)
هویت بصری نیز برای یک مجموعه یا رویداد فرهنگی، اجتماعی یا تبلیغاتی است که شامل نشانه، نشانه نوشته، پیکتوگرام، اوراق اداری، هدایای تبلیغاتی، کاتالوگ، یادمان، گرافیک محیطی، اینفوگرافیک و سایر مواردی است که در یک مجموعه قرار میگیرد.
ارائه اصل کارهای چاپ شده، فایل اثر، پرینت A۴ از موارد غیرچاپی و عکس چیدمان ترکیبی برای این بخش لازم است. البته در صورتی که مجموعه هویت بصری مربوط به فضای مجازی باشد، فایل و لینک اثر کافی است.
بخش «نشر» شامل طراحی جلد و طراحی صفحهآرایی است.
طراحی جلد شامل کتاب، مجله، نشریه، لوح فشرده صوتی و تصویری به صورت ارائه اصل اثر، فایل روی جلد، عکس قابل چاپ برای جلدهای خاص است.
طراحی صفحهآرایی نیز شامل کتاب، مجله، نشریه، روزنامه، بروشور، کاتالوگ و تقویم همراه با ارائه اصل اثر ،فایل اثر از صفحات مورد نظر است.
در بخش «پوستر» طراحی پوسترهای تجاری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی (فقط پوسترهای دارای سفارش دهنده) به صورت ارائه اصل اثر در اندازه حداقل ۴۲ *۳۰ و حداکثر در ۱۲۰*۸۴ سانتی متر، پرینت A۴ و فایل اثر لازم است.
بخش «تبلیغات و گرافیک محیطی» دارای طراحی تبلیغات، طراحی علایم تصویری و طراحی محیطی، طراحی بسته بندی است.
طراحی تبلیغات میتواند به صورت کمپین تبلیغاتی یا به صورت تبلیغات موردی باشد.
طراحی علایم تصویری و طراحی محیطی شامل طراحی مجموعه تابلوهای نوشتاری، علایم و نشانههای محیطی برای اطلاع رسانی، راهیابی، رفاه، ایمنی، هشدار دهنده، بازدارنده و تزیینات محیطی به صورت ارائه اصل اثر ، فایل اثر و عکس از وجوه مورد نظر است.
همچنین طراحی بستهبندی شامل بستهبندی، برچسب و آویز محصول است. اصل اثر و عکس قابل چاپ از نمونه سهبعدی (اگر بسته به صورت مجموعه باشد میتواند تا ۳ اثر ارسال شود) برای این قسمت لازم است.
بخش دیجیتال هم دارای دو شاخه طراحی برای وب سایت، اپلیکیشن، شبکههای مجازی و موشن گرافیکس است.
در شاخه اول فایل اثر، ۶ فریم از فایل تصویری، نشانی وب سایت برای طراحی صفحات وب فایل mp۴ برای ارایه در نمایشگاه لازم است.
شاخه موشن گرافیکس نیز شامل طراحی عنوانبندی فیلم، میان برنامههای تلویزیونی، اینفو گرافیک متحرک، انواع ویدئو گرافیک و موشن گرافیکس است.
آثار در این قسمت باید به صورت فایل اثر و شش فریم روی فایل (حداکثر دو اثر) ارائه شوند.
بخش تایپ فیس نیز شامل طراحی مجموعه کامل حروف فارسی به صورت ارائه فایل اثر (حداکثر دو اثر یا یک خانواده) و پرینت ۱۰۰ * ۷۰ است.
بخش پایانی که تولیدات استودیوها است، شامل تولید و رزومه یک سال کاری و معرفی اعضای تیم اجرایی روی CD میشود.
مهلت تحویل آثار تا پایان ساعت ۱۴ روز پنج شنبه ۱۸ آبان ۹۸ و گشایش رویداد در جمعه ۲۲ آذر ۹۸ است.
داوری آثار پس از چیدمان آنها در نمایشگاهها صورت خواهد گرفت و مراسم پایانی و اهدای جوایز سرو نیز ۲۹ آذر ۹۸ خواهد بود.
جوایز این رویداد شامل اهدای تندیس سرو نقرهای به اثر برگزیده در هر بخش، دیپلم افتخار به دو اثر دیگر در هر بخش و تندیس سرو نقرهای به برترین استودیوی طراحی گرافیک خواهد بود.
براساس فراخوان، این دو سالانه مختص اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است، طراحانی که تاکنون نسبت به پرداخت حق عضویت سال جاری خود اقدام کردهاند. هر عضو میتواند بـه انتخاب خود با ۳ اثر در بخشهای مختلف شرکت کند اما حداقل ۱ اثر وی به نمایش درخواهد آمد.
داوری آثار در هر بخش جداگانه انجام میشود. سرو نقرهای طراحی گرافیک را تنها با سفارشدهنده میشناسد. مسئولیت صحت مالکیت معنوی بر عهده شرکت کننده است.
آثار انتشار یافته طراحان از پاییز ۹۶ لغایت پاییز ۹۸ پذیرفته میشود و محدودیتی در تکنیک آثار ارسالی وجود ندارد.
آثار سری یک اثر محسوب میشود. اما دبیرخانه سرو مختار است در شرایط محدودیت فضای نمایش یا همخوانی نداشتن آثار ارسالی با شرایط فراخوان هر تعداد از مجموعه را که مناسب است به نمایش بگذارد، به همین دلیل پیشنهاد میکنیم آثار سری را به ترتیب اولویت خودتان شمارهگذاری نمایید.
حق نشر و نمایش آثار راه یافته به سرو با رعایت حقوق طراح برای برگزارکننده محفوظ است.
داوران در بخشی که حیطه داوری آنهاست؛ اثرشان خارج از مسابقه محسوب میشود، اما در سایر بخشها میتوانند شرکت کنند.
آثاری که با قوانین جمهوری اسلامی ایران همخوانی نداشته باشند و یا کپی تشخیص داده شوند، به دو سالانه راه نخواهند یافت. همچنین تصمیمگیری موارد پیشبینی نشده، به عهده شورای برنامهریزی و سیاستگذاری سرو ۹۸ خواهد بود.
ارسال آثار چه از طریق پست و چه حضوری شامل موارد زیر است:
اصل اثر، لوح فشرده حاوی اثر و عکسهای قابل چاپ از موارد خاص (در صورت نیاز)، پرینت موارد غیر چاپی، یا فلش حاوی اثر. (CD یا فلش مموری تحویلی برگشت نخواهد شد)
مشخصات فایل اثر باید به صورت A۴ / dpi۳۰۰ / cmyk / jpg باشد.
شرکت کننده باید نام و نامخانوادگی خود، شماره تلفن و شماره عضویترا روی لوح فشرده بنویسد.
شیوه نامگذاری همراه با شماره اثر، نام و نامخانوادگی طراح و شماره بخش نمایشگاه است.
در حالت سری از ترتیب حروف لاتین استفاده کنید. (۳ – name surname – ۱(A))
آثاری که به صورت گرافیک برداری vector طراحی شده الزاما با فرمت PDF ارسال گردد.
فرم شرکت در نمایشگاه و برچسب آن را به دو زبان فارسی و انگلیسی از سایت انجمن دانلود و تایپ شود. فرمهای دستنویس و فرمهای بدون امضاء پذیرفتنی نیست.
برچسب را پشت اثر (بالا گوشه سمت راست) با چسب نواری چسبانده شود. فراموش نشود که دستهبندی و صحت مشخصات آثار در کاتالوگ نمایشگاه به اطلاعات فرم شرکت کننده بستگی دارد.
طراحان میتوانند آثار خود را به صورت حضوری و یا توسط پست با هزینه شخصی به دبیرخانه سرو نقرهای ارسال نمایند. هرگونه آسیب احتمالی ناشی از ارسال متوجه فرستنده است. همچنین هیچ یک از آثار برگشت داده نخواهد شد.
آثار موشن گرافیکس ۶ فریم بر روی یک صفحه A۴ پرینت و به همراه فایل آثار ترجیحا mp۴ با حجم حداکثر ۲۵ مگابایت بر روی CD یا فلش ارائه شود.
نشانی محل دبیرخانه ششمین دوسالانه سرونقرهای، خیابان کریمخان، نبش استاد نجات الهی شمالی، بوستان مریم، گالری مریم با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۲۲۱۲۰ است.
این دوسالانه به دبیری محسن سلیمانی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
مهاجرت هنرمندان هرچند در سالهای اخیر روند صعودی داشته، اما تصاویر منتشرشده از برخی از آنها نشان میدهد که حال و روز چندان خوبی در غربت ندارند.
به گزارش روزیاتو، به این بهانه سراغ چند چهره میرویم که این روزها شاید حال و روز چندان خوبی نداشته باشند.
لیلی رشیدیتاروپود لیلی رشیدی با هنر آمیخته شده چرا که از یک خانواده کاملا هنری متولد شده وحداقل یکی از فرزندان داوود و احترام باید این مسیر را طی میکرد. او با «قصههای تا به تا» در دهه هفتاد خورشیدی شناخته شد و غالب آثارش هم به همکاری با خالهاش یعنی مرضیه برومند برمیگردد و مثل او دل در آثار کودک دارد. حالا، اما مدتیست که تصاویری از او در کارگاه نمایشی که برای کودکان در دبی برگزار کرده منتشر میشود. به هر حال هنرمند میتواند در هر جایی که بخواهد کلاسهای خود را برگزار کند، اما خب لیلی رشیدی شاید میتوانست تکرار مرضیه برومند در سرزمین خودمان باشد. اما انگار نمیشود.
ارژنگ امیرفضلیآخرین تصویر دیدهشده از ارژنگ همان ویدئوییست که به تازگی از تورنتو منتشر کرده و با لحن شیرین خود از هزینههای سرسامآور کانادا تعریف میکند. او اکنون در تورنتو راننده تاکسیهای اینترنتیست و اینطور که میگوید به لحاظ درآمد رویه ایدهآلی را طی نمیکند و به مشکلات عدیدهای برخورد کرده است. ارژنگ امیرفضلی کار خود را در تلویزیون با برنامه «نوروز ۷۲» به کارگردانی داریوش کاردان، همراه با مهران مدیری و حمید لولایی آغاز کرد و اکنون بیش از سه دهه است که در جامعه هنر شناخته میشود، اما شاید روا نباشد که هنرمند پس از سی سال در این وضعیت به سر ببرد.
شبنم فرشادجوشبنم فرشادجو هم مثل ارژنگ امیرفضلی این روزها در کاناداست. تورنتو یکی از مقاصد مهم ایرانیها برای مهاجرت است و حالا شبنم هم تصمیم گرفته برای گذران زندگی روی به برگزاری کلاسهای آموزش بازیگری در این شهر بیاورد. فرشادجو در ایران از آن دسته بازیگرانی بود که همواره به تئاتر وفادار بود و تا آخرین روزهای حضورش هم دست از اجرا نکشید و حالا هم در آن سوی دنیا علاقهاش را دنبال میکند هر چند که با استعدادی که داشت میتوانست آثار بیشتری را در ذهن مخاطب ایرانی به یادگار بگذارد.
فریبرز عربنیاعربنیا نسبت به سایر اسامی کمی زودتر به کانادا هجرت کرد و طبق گفته خودش در آن جا راننده بیمار است. جواناول سینمای ایران در دهه هفتاد پس از همکاری با بزرگترین کارگردانان ایرانی به سمت تلویزیون رفت و با ایفای نقش «مختار ثقفی» تبدیل به یکی از ماندگارترین شخصیتهای تلویزیونی پس از انقلاب شد. اما چه کسی فکر میکرد روزگار و عربنیا اینقدر با هم نسازند؟ او که با موضعگیریهای خاصش همیشه شکل دیگری از هنر را بازتاب میداد حالا قرار نیست از قاب هیچ دوربینی دیده شود و احتمالا تنها همان ویدئوهای منتشر شده در صفحهاش تنها ارتباطش با مردم باشد.
ویشکا آسایشویشکا آسایش همواره یکی از متفاوتترین هنرمندان ایرانی بوده و از شکل بازیاش در آثار سینمایی و تلویزیونی به خوبی میتوان این نکته را دریافت. او که خواهرزاده مازیار پرتو، کارگردان و فیلمبردار مطرح سینمای ایران است در اواسط دهه هفتاد با بازی در سینمایی ساحره و مجموعه تلویزیونی امام علی (ع) وارد عرصه تصویر شد، اما کارنامه هنریاش نشان داد که گزیدهکاری را ترجیح میدهد و احتمالا با کاراکتر «خانم دارابی» در «ورود آقایان ممنوع» در یادها خواهد ماند. او حالا این روزها را در پاریس میگذراند، ورزش میکند و شواهد نشان میدهد که آرامش را در جای دیگری از کره خاکی برگزیده و علاقه چندانی به حضور جلوی دوربین ندارد.