Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@11:15:13 GMT

گفتگو با یک خادم لاکچری در کربلا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۶۹۸

گفتگو با یک خادم لاکچری در کربلا

کربلا این روز‌ها شاهد اجتماع بزرگ شیعیان است و هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، این موج عظیم‌تر می‌شود. در حالی که موکب‌های ایرانی هر روز در کربلا به ایرانی‌ها خدمات اقامتی و درمانی ارائه می‌دهند، عراقی‌ها نیز درِ خانه‌هایشان را به روی ایرانی‌ها باز گذاشته‌اند و با آغوش باز آنان را می‌پذیرند. حاج رضای ٦٨ ساله یکی از همین‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاج رضا به واسطه شغلش تقریبا به فارسی مسلط است و هر دو خانه مجلل خود در عراق را به پذیرایی از زائران اختصاص می‌دهد. گاهی آنقدر مهمان دارند که خودش و همسرش در آشپزخانه می‌خوابند.

او می‌گوید: «از وقتی یادم می‌آید به زائر اباعبدالله خدمت می‌کردم. پدرم هم همین طور بود. من نمی‌دانم هر سال چه کسانی به خانه‌ام می‌آیند. فقط این را می‌دانم که زائر برکت است. در ازای خدمت به زائران چیزی نمی‌خواهم. فقط پاداشم را از اباعبدالله می‌خواهم.»

او هر سال در موسم اربعین خانه‌اش را در اختیار ٥٠ زائر قرار می‌دهد، بدون اینکه میهمانان خانه را بشناسد: «نمی‌دانم مهمانانم چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند. فقط می‌دانم برای امام حسین (ع) آمده‌اند. از آن‌ها چیزی نمی‌پرسم. وقتی میهمان اباعبدالله هستند، حتما آدم‌های خوبی‌اند. مگر می‌شود بد باشند؟»

از حاج رضا می‌پرسم تا بحال از خادمی خسته شده است؟ لب می‌گزد: «دیگر هیچ وقت این سوال را از من نپرس دخترم. زائر اباعبدالله بیاید روی سر من بنشیند. شنیده‌ام که بعضی‌ها در برخی کشور‌ها شایعه کرده‌اند که ما به زائران ایرانی سنگ می‌زنیم و با آن‌ها اختلاف سیاسی داریم. خدا روزی را نیاورد که ما به زائران اباعبدالله سنگ بزنیم.»

او ادامه می‌دهد: «با زائران ایرانی دوست می‌شوم. خیلی از آن‌ها دائم از ایران به من زنگ می‌زنند که ما را به خانه‌شان دعوت کنند. خیلی لطف دارند؛ می‌بینید؟ حب الحسین یجمعنا»

همسر حاج رضا هر روز صبح زود از خواب بیدار می‌شود و برای میهمانان خانه‌اش صبحانه درست می‌کند: «من عاشق زائران هستم. از آن‌ها هیچ چیز نمی‌خواهم. فقط برای اباعبدالله کار می‌کنم. خداوند به زائران برکت بدهد.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کربلا پیاده روی اربعین خادم کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج

دریافت 21 MB کد خبر 6085014

دیگر خبرها

  • ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • جزییات پروازهای حج عمره اعلام شد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله آغاز شد
  • آغاز عملیات حج عمره پس از وقفه ۹ ساله
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم
  • اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی از امروز
  • زائران خانه خدا اراهی سرزمین وحی می‌شوند