Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی،بهنام تاج‌الدینی، رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه، امروز، 24 مهر، در دومین  جلسه میز ملی توسعه صادرات سیب درختی که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر صادرات محصولات کشاورزی ارزآوری خوبی را برای کشور داشته، ولی در سال‌جاری علاوه بر تحریم‌ها، تعهد پیمان سپاری ارزی نیز سد محکمی را در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در استان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدم وجود زیر ساخت‌های بانکی، بخشنامه‌های غیر کارشناسی و مالیات‌های قابل توجه مشکل بزرگی را برای صادر کننده محوصلات کشاورزی بخصوص سیب استان به وجود آورده است.

تاج‌الدینی گفت: امسال در بخش فروش محصولات کشاورزی مشکلات بسیاری را پیش‌روی خود داریم و برای حل این مشکلات در چند سال اخیر در بحث بازاریابی بسیار فعال بوده و توانسته‌ایم در سطح جهانی بازارهای هدف خوبی را شناسایی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق مشتری 30 درصد از سیب آذربایجان‌غربی است، بیان کرد: بخشنامه‌های مربوط به بسته‌بندی این محصول، صادرات استان را فلج کرده است و بخشنامه‌های که مربوط به نوع بسته‌بندی بوده و نبود کامیون‌های یخچال‌دار باعث ماندگار شدن محصولات کشاورزی استان در گمرکات می‌شود.

این مقام مسئول افزود: خارج کردن صادرات سیب از تعهد پیمان‌سپاری ارزی و بخشش 70 درصدی مالیات از مهمترین خواسته‌های فعالین اقتصادی در حوزه صادرات سیب بوده و  اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان جهت بسته‌بندی محصولات کشاورزی و اعمال مشوق‌های صادارتی می‌تواند به بهبود وضعیت صادرات سیب کمک شایانی کند.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن محصولات کشاورزی مالیات ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش بیش از ۳۱ درصدی صادرات محصولات تولیدی استان در سال گذشته خبرداد.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا افزود: طی ۱۱ ماهه منتهی به اسفندماه سال گذشته بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان به ارزش نزدیک به ۱۴۸۹ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: هم چنین در بازه زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازرهای جهانی صادر شده است که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ رشد داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید گردید که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچ نین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی صادرات محصولات شیلاتی
  • افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات فرآورده‌های خام دامی لرستان
  • جریمه یک شرکت به دلیل عدم عمل به تعهد ارزی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی