Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@19:15:49 GMT

۷۰ درصد زیرساخت های ایلام سهم اربعین است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۸۱۴

۷۰ درصد زیرساخت های ایلام سهم اربعین است

استاندار ایلام گفت: ۷۰ درصد زیرساخت های استان سهم اربعین است و توزیع اعتبارات باید بر حسب منافع ملی باشد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» ظهر امروز(۲۴ مهر) در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران اظهار  کرد: زیرساخت های استان ایلام در خدمت منافع ملی است.

 

وی با بیان اینکه اربعین فرصتی برای دفاع رسانه ها از منافع و ظرفیت های استان است، افزود: اربعین یک مسئله مهم سیاسی، مذهبی و انقلابی است و مهران نیز میعادگاه زائران اباعبدالله الحسین(ع) در نقاط مختلف کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار ایلام یادآور شد: اقتصادی کردن اربعین مقوله مهمی است که باید به آن توجه شود و برای رونق بخشیدن به آن در این ایام هم اکنون بعضی از فروشگاه ها و مغازه ها از مهران تا پایانه مرزی ایجاد شده است.

 

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: امسال نسبت به سال قبل تاکنون ۶۵ درصد افزایش ورود و ۶۰ درصد نیز افزایش خروجی  زوار داشته ایم و با حمایت ارگان های مختلف نظامی، دولتی، امنیتی، سیاسی و ... با تقویت زیرساخت ها یک حماسه خلق شده است.

 

وی با بیان اینکه انتظار می رفت زائران سفر خود را از ۱۷ مهرماه آغاز کنند اما با ورود زود هنگام خود ما را غافلگیر کردند و خدمات خود را از چهارم مهر آغاز کردیم، گفت: روزهای اول مشکلاتی از قبیل تامین آب وجود داشت که رفع شد و هم اکنون برای تامین آب مورد نیاز زائران ۱۵ کیلومتر در داخل خاک عراق بصورت روزانه آبرسانی می شود و ۲۰ تانکر آب رسانی نیز در ۲ سوی مرز فعال هستند.

 

سلیمانی دشتکی افزود: هفت میلون بطری آب معدنی برای موج برگشت ذخیره شده و با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت واحدهای سیار آب سرد کن و بسته بندی مستقر هستند.

 

وی در خصوص موکب های اربعین نیز گفت:  ارگان های مختلف مانند ارتش، سپاه، هلال احمر و ... باید تلاش کنند موکب و سوله دائمی داشته باشند تا در طول سال برای ذخیره و انبار از آن استفاده شود و در اربعین نیز بعنوان موکب مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بیش از یک هزار چشمه سرویس بهداشتی و ۱۶۰ مورد حمام و مسجد ایجاد شده و در آن سوی مرز مهران در خاک عراق نیز ۲ هزار متر تسطیح زمین صورت گرفته است.

 

سلیمانی دشتکی گفت: امسال برای اولین بار مسیر پایانه برکت، پل زائر و پارکینگ اربعین جداسازی شد و تمام موکب ها بصورت مجتمع و پراکنده در طول مسیر ایلام تا پایانه مهران مستقر هستند.

 

وی اضافه کرد: موکب کارزان که با حمایت بنیاد مستضعفان ایجاد شد بعنوان موکب نمونه با تمام امکانات در حال خدمت رسانی به زائران اربعین است.

 

استاندار ایلام در خصوص موج بازگشت زائران نیز اظهار داشت: برای موج برگشت ۲ پیش بینی صورت گرفته است، یکی اینکه با توجه به ورود زود هنگام زائران بتدریج به کشور بازگردند بطوریکه روزانه ۲۰۰ هزار نفر در شبانه روز متوسط بازگشت داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: با وجود حجم عظیم جمعیت در این زمینه مشکل امنیتی نداشته و اشراف امنیتی بر تمام نقاط داریم.

 

سلیمانی دشتکی در خصوص نیروهای خدماتی شهرداری در مهران نیز گفت: با وجود تلاش شهرداری ایلام و اعزام ۴۰۰ نفر از استان های معین بدلیل حجم جمعیت تراکم زباله در برخی نقاط دیده می شود اما نیروها در حال فعالیت و پاکسازی هستند.

 

وی ادامه داد: ۸۰ درصد تصادفات بدلیل خستگی و خواب آلودگی است نه مشکل زیرساختی جاده که زائران باید برای سالم رسیدن به مقصد استراحت نموده سپس به سفر خود ادامه دهند

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا کانون های مساجد موکب اربعین زیرساخت مرز مهران استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل‌ونقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) مشرف شده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف اظهار کرد: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه‌روز فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی یادآور شد: زائران قبل از عزیمت به مشهد، محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود مسافران نوروزی به مشهد نزدیک به ۸ میلیون نفر رسید
  • نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • تردد ۱۴۳ هزار نفر از مرز مهران