Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@07:48:49 GMT

ترکیه ۵۰ بمب اتمی آمریکا را گروگان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۸۵۲

این روزنامه به نقل از مقام‌های رسمی دولت آمریکا مدعی شده که همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، ایالات متحده در حال تدارک برنامه‌ای برای تخلیه این بمب‌ها از ترکیه است.

در همین حال روزنامه گاردین اعلام کرده که بمب‌های اتمی موجود در پایگاه هوایی مشترک ترکیه و آمریکایی در جنوب ترکیه از نوع بی۶۱ و مربوط به دوران جنگ سرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بنا بر گزارش این روزنامه بریتانیایی محل استقرار آنها در ۱۶۰ تا ۴۰۰ کیلومتری خاک سوریه است.

مذاکرات میان دولت‌های ترکیه و آمریکا در مورد سرنوشت این بمب‌ها از یک دهه پیش آغاز شده ولی به گفته یک مقام سابق دولت آمریکا، دیپلمات‌های ترکیه در آخرین مواجهه با پیشنهاد انتقال این بمب‌ها اعلام کرده‌اند که دولت این کشور مترصد انجام برنامه تحقیق و توسعه هسته‌ای با استفاده این بمب‌هاست.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اخیرا از تمایلش برای ایجاد زرادخانه هسته‌ای خبر داد و به طور رسمی اعلام کرد که یا باید هیچ کشوری سلاح هسته‌ای نداشته باشد و یا همه از جمله ترکیه نیز باید سلاح هسته‌ای داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی در برنامه «بدون واسطه» در تشریح این خبر اظهارکرد: در بوشهر دو واحد جدید به صورت سه شیفت در حال ساخت است و تجهیزات آن در حال ساخت و تامین است. 
 
وی همچنین گفت: طبق برنامه دو نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی دیگر حداکثر تا پنج سال آینده در مدار قرار خواهد گرفت و در تلاشیم تا نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی دارخوین هم به اتمام برسد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • یادی از شکست آمریکا در طبس
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران
  • توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم