Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@06:24:05 GMT

دولت بغداد بیش از 60 مدیر کل را برکنار کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۹۵۰

دولت بغداد بیش از 60 مدیر کل را برکنار کرد

به گزارش فارس، پایگاه خبری «بغداد الیوم» عراق ادعا کرده به سندی دست یافته که از سوی هیئت دولت این کشور صادر شده است.

بغداد الیوم با انتشار این سند، اعلام کرد که سند مذکور به امضای «حمید الغزی» دبیر هیئت دولت عراق رسیده است.

در این سند آمده است که بنا بر اختیارات نخست وزیر و به موجب احکام ماده هشتم قانون خدمات شهری، شماره 29 صادره در سال 1960، مقرر شد 61 مدیر کل از سِمتشان برکنار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن سند هیئت دولت

 

این قرار در بیست و هفتمین جلسه عادی هیئت دولت عراق صادر شده است. تصمیم برکناری این مدیران، به خاطر «عدم موافقت با تعیین آنان به عنوان مدیر کل» اتخاذ شده است.

به گزارش بغداد الیوم، مقرر شده است که معاونان این مدیران یا افراد دارای صلاحیت یا کارمندان با سابقه به صورت موقت، به جای این مدیران، فعالیت کنند.

در همین ارتباط، شورای عالی مبارزه با فساد عراق 19 مهر ماه جاری از ارجاع پرونده نُه نفر از مسئولان بلندپایه به دستگاه قضایی این کشور خبر داد.

این شورا صریح کرد، این پرونده‌ها پس از جمع‌آوری ادله، تکمیل اقدامات اولیه و تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی آن در شورای عالی مبارزه با فساد عراق و برگزاری نشست‌های هماهنگی با دستگاه قضایی به این قوه ارجاع داده شد.

شورای عالی مبارزه با فساد عراق اعلام کرد که پرونده‌های ارسالی، متعلق به دو وزیر، معاونان پیشین وزرای صنعت و معدن، حمل و نقل، آموزش عالی و بهداشت، یک کارمند پیشین و چهار استاندار سابق در استان‌های بابل، کرکوک، نینوی و صلاح الدین است.

‎در همین راستا، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دوشنبه 22 مهر نشستی برای بررسی عوامل تظاهرات اخیر در شهرهای جنوبی عراق برگزار کردند.

در جریان این نشست مقرر شد که همه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز آزاد شوند و دادگاهی برای رسیدگی به پرونده‌های فساد برگزار شود.

این تصمیمات در واکنش به تظاهرات اخیری است که شهرهای جنوبی عراق برگزار شد. بخشی از تظاهرات، اعتراض به فساد و وضعیت نابسامان معیشتی بود و بخشی از آن، تحت حمایت ایادی خارجی قرار داشت. این تظاهرات به پایان رسید و مقرر شد که به مطالبات تظاهرات‌کنندگان رسیدگی شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد شعبی عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، سرویس رسانه های امنیتی عراق با صدور بیانیه ای آمار نهایی حمله به پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل عراق را اعلام کرد.

براین اساس، در این حمله که ساعت یک بامداد امروز رخ داد در نهایت یک نفر شهید و هشت نفر دیگر که از نیروهای حشد شعبی عراق بوده اند زخمی شده اند.

پیش‌تر فرماندهی حشدالشعبی عراق با انتشار بیانیه‌ای وقوع انفجار در این پایگاه را تأیید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای حشد شعبی در پایگاه نظامی کالسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

کد خبر 6083263 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد شعبی عراق