Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:57:32 GMT

تردد یک میلیون و ۴۲۵ هزار نفر از مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۹۶۵

تردد یک میلیون و ۴۲۵ هزار نفر از مرز مهران

استاندار ایلام از تردد یک میلیون و ۴۲۵ هزار نفر از مرز مهران از اول ماه صفرتاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» ظهر امروز(۲۴ مهر) در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا بامداد چهارشنبه یک میلیون و ۷۰۰هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد خاک عراق شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی همچنین ۷۲۵ هزار نفر  از کشور عراق به مرز مهران وارد شده اند، افزود: ۶۵ درصد کل زائران اربعین امسال از مرز مهران وارد کشور شده اند.

 

سلیمانی دشتکی بیان کرد: نسبت خروجی زائران از این مرز، به کل زائران اربعین امسال ۴۰ درصد است به عبارت دیگر تقریباً از هر دو زائری که به خاک عراق پای گذاشته اند یکی از مرز مهران عبور کرده که آماری قابل توجه است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه تقویت موکب ها و افزایش ظرفیت آنان برای بازگشت زائران از دیگر اقدامات در دست انجام محسوب می شود، بیان کرد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت رسانی به زائرانی که قصد بازگشت را دارند، در حال اجرا است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به برعکس شدن تردد جمعیت از فراوانی رفت به فراوانی بازگشت، خدمات در ستاد اربعین نیز از ارائه ظرفیت های زیرساختی به سمت تقویت موکب ها و ظرفیت های حمل و نقل تغییر کرده است. 

 

استاندار ایلام با بیان اینکه از ساعت ۲۴ دیشب تا شش صبح چهارشنبه ۱۰هزار نفر از مرز مهران عبور کرده و وارد خاک عراق شدند، تاکید کرد: در همین بازه زمانی کوتاه، ۵۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران، به خاک ایران بازگشتند.

 

سلیمانی دشتکی افزود: هفت میلون بطری آب معدنی برای موج برگشت ذخیره شده و با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت واحدهای سیار آب سرد کن و بسته بندی مستقر هستند.


وی خاطرنشان کرد: ارگان های مختلف مانند ارتش، سپاه، هلال احمر و ... باید تلاش کنند موکب و سوله دائمی داشته باشند تا در طول سال برای ذخیره و انبار از آن استفاده شود و در اربعین نیز بعنوان موکب مورد استفاده قرار گیرد.

 

استاندار ایلام بیان کرد: بیش از یک هزار چشمه سرویس بهداشتی و ۱۶۰ مورد حمام و مسجد ایجاد شده و در آن سوی مرز مهران در خاک عراق نیز ۲ هزار متر تسطیح زمین صورت گرفته است.

 

سلیمانی دشتکی گفت: امسال برای اولین بار مسیر پایانه برکت، پل زائر و پارکینگ اربعین جداسازی شد و تمام موکب ها بصورت مجتمع و پراکنده در طول مسیر ایلام تا پایانه مهران مستقر هستند.

 

وی با بیان اینکه  پیش بینی می شود  بعد از اربعین حسینی شاهد موج بازگشت از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در شبانه روز  باشیم، خاطرنشان کرد: با وجود حجم عظیم جمعیت در این زمینه مشکل امنیتی نداشته و اشراف امنیتی بر تمام نقاط داریم.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ موکب اربعین اصفهان استانداری ایلام اربعین حسینی اربعین مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام