Web Analytics Made Easy - Statcounter

کراسیمیرو بالاکوف سرمربی بلغارستان به خاطر اتفاقات روز بازی با انگلیس از بازیکنان و مردم این کشور عذرخواهی کرد.

در جریان بازی تیم های ملی بلغارستان و انگلیس در صوفیه که در نهایت با پیروزی 6-0 انگلیس به پایان رسید، شدت شعارهای نژادپرستانه بلغارها به حدی بود که داور دو بار جریان بازی را متوقف کرد و بعد از وقفه‌ای کوتاه بازی دوباره از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سرمربی تیم ملی بلغارستان کراسیمیر بالاکوف بعد از بازی در اقدامی عجیب مدعی شد که هیچ شعار نژادپرستانه‌ای نشنیده است. او همچنین هواداران انگلیسی را عامل ناآرامی‌ها در استادیوم دانست. بعد از آنکه اتحادیه فوتبال انگلیس از یوفا خواست به صورت اضطراری به حوادث این بازی رسیدگی کند، نخست‌وزیر بلغارستان از رئیس فدراسیون این کشور درخواست کرد تا استعفا بدهد و این اتفاق نیز رخ داد.

بالاکوف پیش از بازی نیز گفته بود که کشورش مشکل نژادپرستی ندارد و از این حیث انگلیس مشکلاتی جدی تر دارد اما او امروز ترجیح داد از انگلیسی ها عذرخواهی کند: «معتقدم این قضیه باید در گذشته دفن شود و هرگز به آن اشاره ای نشود. من در تیم های بلغارستانی زیادی مربیگری کرده ام و در آنها بازیکنانی با نژادها و رنگ پوست مختلف حضور داشته اند و از این بابت مشکلی ایجاد نشده است.

من همیشه در فعالیت های ضد نژادپرستی حضور دارم. قبل از بازی با انگلیس گفتم بلغارستان مشکل نژادپرستی ندارد چون در بازی های داخلی هرگز با چنین معضلی با این شدت برخورد نکرده ایم. شاید مواردی جزئی بوده ولی هرگز به صورت گسترده با مساله نژادپرستی روبرو نشده ایم. اکثریت هواداران در بلغارستان خود را وارد این قضایا نمی کنند و برابر انگلیس هم معدودی دست به چنین کاری زدند و همین جا لازم می دانم رسما از همه بازیکنان انگلیس و کسانی که از این حیث آزرده خاطر شدند، عذرخواهی کنم.»/ ورزش سه

بیشتر بخوانید:

شعارهای نژادپرستانه و تقلید صدای میمون تماشاچیان بلغار علیه استرلینگ/ خشم هواداران انگلیس

دستگیری ۵ هوادار بلغارستان به اتهام نژادپرستی

بیانیه رییس فیفا در واکنش به شعارهای نژادپرستانه

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس

.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ عوامل جناح راستگرای افراطی در لندن که پرچم انگلیس را بر دوش داشتند، مقابل دفتر نخست وزیری این کشور با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.
امروز که همزمان با روز جورج مقدس در انگلیس است، ده‌ها نفر از افراد راستگرا در لندن، با خروج از محلی که پلیس در برابر دفتر نخست وزیری به آنان اختصاص داده بود، با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، یکی از این نژادپرستان در لندن، با چتر به نیرو‌های پلیس حمله می‌کند.
بخشی از مردم در بریتانیا، به اهتزاز در آوردن پرچم انگلیس را نشانه نژادپرستی انگلیسی‌ها می‌دانند. شماری از تماشاگرنما‌ها در مسابقات ورزشی، از جمله در باشگاه‌های فوتبال، با پرچم انگلیس به رقبا حمله می‌کنند. به نوشته ایندیپندنت، امروز نیز شماری از حاضران در برابر دفتر نخست وزیری انگلیس، با سر دادن شعاری‌های نژادپرستانه، از تامی رابینسون، نژادپرست مشهور انگلیسی حمایت می‌کردند.
پرچم انگلستان یا بریتانیا تلفیقی از پرچم انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است، اما گروه‌های راست افراطی فقط پرچم انگلیس را که دارای زمینه سفید با صلیب قرمز در وسط آن است پرچم این کشور می‌دانند.
پلیس با توسل به نیرو‌های ویژه و اسب سوار تلاش کرد این تظاهرات را مهار کند.

دیگر خبرها

  • کلوپ: فقط می‌توانم از هواداران لیورپول عذرخواهی کنم
  • آینده مبهم در لندن | سردرگمی در چلسی!
  • انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • ستاره یونایتد: عذرخواهی چرا، جواب کاونتری را دادم!‏
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم