Web Analytics Made Easy - Statcounter

برهانی مرند گفت: تاکنون ۱۱۰ اثر داخلی در قالب نمایش نامه و نمایش صحنه ای به دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «نادر برهانی مرند» امروز(۲۴ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که این جشنواره در ۳ بخش نمایش‌های صحنه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و جنبی برگزار می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۱۰ اثر داخلی در قالب نمایش نامه و نمایش صحنه ای به این جشنواره ارسال شده و علاقه مندان زیادی از کشورهای خارجی به ویژه حوزه قفقاز متقاضی شرکت در این جشنواره شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر دومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر الف ادامه داد: مهلت ارسال آثار در بخش نمایش های صحنه ای تا ۱۵ آبان و زمان اعلام نتایج آن ۳۰ همان ماه تعیین شده و مهلت بارگذاری در بخش نمایشنامه نویسی نیز ۳۰ مهر است.

وی ادامه داد: برای بخش جنبی این جشنواره نیز برنامه های متنوعی مانند ورکشاپ های بین المللی تدارک دیده شده که در صورت تائید شورای سیاستگذاری جشنواره و حمایت های معنوی نهادهای دولتی، اجرا می شود.

برهانی مرند، با اشاره به این‌که تلاش می شود در دوره های بعدی آثاری به این جشنواره راه یابد که صرفا برای این جشنواره تولید شده باشد، ادامه داد: در این دوره نیز مانند دوره اول به علت محدودیت زمانی ناگزیر به استفاده از آثار شرکت کننده در سایر جشنواره ها هستیم و علاقه‌مندان برای حضور در آن باید علاوه بر تکمیل فرم مخصوص آثار خود را در سایت alefsite.com بارگذاری کنند.

دبیر دومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر الف، با بیان این‌که این جشنواره نیز مانند سایر جشنواره ها تأثیرات کوتاه مدت و دراز مدت دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ماندگاری تاثیرات دراز مدت، دست اندرکاران برگزاری جشنواره به دنبال تحقق تاثیرات ماندگار و تداوم برگزاری در سال های متمادی هستند.

برهانی مرند، با اشاره به این‌که برگزاری این جشنواره بین المللی حداقل ۲۰ درصد در رشد کمی و کیفی تولیدات تئاتر آذربایجان شرقی تاثیر گذاشته است، افزود: این جشنواره موجب می شود تا بخش های مختلف تئاتر این استان درصدد تولید آثاری در سطح بین المللی باشند.     

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ اصفهان موکب اربعین تئاتر الف نادر برهانی مرند تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مستند، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.
این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.
«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

دیگر خبرها

  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره تئاتر «مونو دراما» تونس