Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:38:10 GMT

آستان شاهزاده حسین(ع) شهر همدان از حصر خارج می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۵۵۳۷

آستان شاهزاده حسین(ع) شهر همدان از حصر خارج می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه باید در راستای تقویت و توسعه گردشگری مذهبی ظرفیت‌های درون استان و زمینه بهره‌مندی هم استانی‌ها از اماکن مذهبی داخل و خارج از کشور را فراهم کرد، گفت: سالانه ۲ میلیون گردشگر با حضور در استان همدان پنج میلیون بازدید از اماکن تاریخی توریستی دارند که با بهره گیری از این امکان می‌توان زمینه معرفی اماکن مذهبی را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح جامعی برای شاهزاده حسین(ع)   واقع در ابتدای خیابان شهدا در حال اجرا است تا آن را از حصر خارج کنیم، گفت: این بقعه از یک سو توسط بازار میوه فروش ها و یک هتل قدیمی و از سوی دیگر توسط بانک محصور شده در حالیکه می توان با خارج کردن آن از حصر آن را به عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی معرفی کرد.

جامعه زمانی به سمت رشد و تعالی می‌رود که برنامه لازم برای تقویت باورهای دینی فراهم شود شاهرخی با بیان اینکه در صورت برخورد حرفه‌ای و تخصصی با مسایل اسلامی و دینی زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی سلب می‌شود، گفت: جامعه زمانی به سمت رشد و تعالی می‌رود که برنامه لازم برای تقویت باورهای دینی فراهم شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای رفع معضلات، ناهنجاری‌ها و توجه به ارزش‌ها تقویت باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان لازم است، گفت: این نسل باید برای آینده کشور تربیت شود.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از ۲۰ مرکز  فرهنگی در بعد ملی و استانی در استان همدان در حال فعالیت هستند که باید تلاش آنها هدفمند و هماهنگ شوند، گفت: باید با یک هم‌افزایی طرح‌های خاصی توسط نهادهای فرهنگی تدوین و با هدف و برنامه از این ظرفیت‌ها که نیروی متخصص دارند استفاده کرد.

شاهرخی تاکید کرد: آموزش و پرورش بیش از ۸۰۰ هزارنفر از اهالی این استان را در قالب دانش آموز، فرهنگی و انجمن اولیا و مربیان زیر پوشش دارد و این اداره کل باید از توان جامعه روحانیون به خوبی استفاده کند.

شاهرخی با بیان اینکه ۲۸۰ هزار دانش‌آموز و ۸۰ هزار دانشجو در استان وجود دارند که سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف بهره‌مند شوند افزود: باید امکانات و منابع را بسیج کرد تا بهره لازم را برد.

پیگیری راه‌اندازی پرواز همدان - نجف

استاندار همدان از پیگیری راه‌اندازی پرواز همدان - نجف خبر داد و افزود: آمادگی برقراری پرواز عتبات عالیات از فرودگاه همدان را داریم اما استدلال حج و زیارت بر این است که زائر هوایی عتبات از همدان نداریم اما می‌توان زمینه لازم را فراهم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه همدان نیازمند قرارگاه دقیق فرهنگی است، افزود: باید کمیته‌هایی ذیل شورای فرهنگ عمومی شکل گیرد تا کارها تخصصی انجام شود.

حجت‌الاسلام هادی نظیری با اشاره به اینکه گاهی افرادی را به عنوان پست کارشناسی تعریف می‌کنیم که متاسفانه تخصص لازم را ندارند، گفت: بکارگیری افراد اسلام‌شناس متخصص در تربیت کودک موثر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: آموزش و پرورش اقدامات خوبی در حوزه تربیت دینی انجام داده اما باید از افراد متخصص بهره‌ برد که در این راستا ظرفیت حوزه علمیه قم حائز اهمیت است.

کد خبر 4748802

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان شورای فرهنگ عمومی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شیراز بیرجند شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم

دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) همزمان با شب رحلت این محدث والامقام از میدان شهرری به سمت سیدالکریم (ع) حرکت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) دسته عزاداری خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از میدان شهرری به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت کردند.

خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با نوحه‌خوانی برای ادای احترام به سیدالکریم (ع) همراه با مردم ولایتمدار شهرری روانه حرم شدند.

برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد

همچنین به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) امروز بعد از نماز مغرب و عشاء، زیارتنامه آن حضرت در اعتاب مقدسه و مساجد کشور به صورت سراسری قرائت می‌شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ»
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود