Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید می کند که ایران از حق هسته ای خود عقب نمی رود و ارزشی برای طرح پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه قائل نیست.

محمدابراهیم رضایی با اشاره به جزییات منتشر شده از طرح فرانسه برای نجات برجام، گفت: ظاهرا نادانی مکرون رئیس جمهور فرانسه به حدی رسیده که فهم درستی از آنچه که باید از ایران ببیند و متناسب با آن حرف بزند، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه مواضع ایران در برجام کاملا شفاف اعلام شده است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن داخلی و خارجی با هم منسجم شده بودند تا فشار حداکثری به ایران وارد کنند، ما طرح های پیشنهادی را نپذیرفتیم و یک گام از حق مان عقب نرفته ایم.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اکنون که از همه سختی ها و فشارها عبور کرده ایم و تحریم های اثر خود را از دست داده، قطعا تن به طرح ها و سند هایی که انتظار و توقعی بیش از حقوق ایران دارد، نمی دهیم و ارزشی برای آن قائل نخواهیم بود.

وی با انتقاد از طرح پیشنهادی مکرون، بیان داشت: مکرون بیش از اینکه رئیس جمهور کشور اروپایی باشد به عنوان یک عنصر دست نشانده و عامل دسته چندم شخص ترامپ شناخته می شود و برای خوش رقصی برای رئیس جمهور آمریکا چنین رفتاری نشان می دهد.

رضایی در ادامه  با تاکید براینکه هیچ حاکم عاقلی با ایران رفتار سطح پایین نمی کند، گفت:  ایران در اوج قدرت خود است، چه در حوزه منطقه ای و چه در عرصه تکنولوژی در حال رشد سریع است و نیازی ندارد تحت هیچ شرایطی برای این طرح ارزش قائل باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ایران راه خود را در حوزه فعالیت هسته ای ادامه می دهد، این موضع اصلی جمهوری اسلامی است که بارها به طور شفاف مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به انفعال اروپا در اجرای برجام گفت: قطعا ایران گام های بعدی کاهش تعهدات برجامی برمی دارد، چرا که طرف مقابل در توهمات خاصی به سر می‌برد، به نظر فهم درستی ندارد و قوه عاقله ای در ذهنشان نیست.

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: غربی ها تصور می کنند که عصر قاجاریه است و اراده کنند سایر کشورها چاره ای جز اطاعات ندارند، این تفکر غلط است امروز همه ملت ها بیدارند و قطعا ما گام های بعدی را بر می داریم تا به سطحی از تعادل و توازن بین تقاضای دوطرف دست پیدا کنیم.

طرح مذاکره در خصوص برنامه موشکی ایران پذیرفتنی نیست

جلال میرزایی با اشاره به طرح دولت مکرون برای شروع مذاکرات جدید قدرت های جهانی با ایران گفت: پیشنهاداتی که دولت فرانسه برای ادامه برجام مطرح کرده، باید از جانب طرف های مذاکره کننده به طور کامل بررسی شده و اگر در راستای حفظ منافع کشورها باشد، می تواند طرح خوبی باشد، البته احترام متقابل و مذاکره بدون پیش شرط، لازمه آن است که متاسفانه از طرف های مقابل ایران، همواره رعایت نشده است.

مقابله به مثل ایران در مقابل تهدیدات خارجی

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل تهدیدهایی که علیه کشورمان وجود دارد، ایران اقداماتی را در سطوح مختلف درجهت مقابله با این تهدید ها انجام داده که برخی از آنها جنبه دفاعی داشته؛ از جمله آن برنامه موشکی بوده و برخی اقدامات دیگر، جنبه دیپلماتیک داشته که یکی از آنها نفوذ ایران در منطقه می باشد؛ در نهایت مهمترین اقدامی که برای مقابله با تهدیدها از جانب ایران صورت گرفت، پیشبرد برنامه صلح آمیز هسته ای بود.

وی افزود: مذاکراتی که در خصوص برنامه هسته ای ایران با قدرت های جهانی انجام شد، در جهت اعتمادسازی صورت گرفت تا به جهانیان ثابت شود برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بوده و اهداف نظامی ندارد که بر اساس آن توافق نامه ای تحت عنوان برجام میان ایران و قدرت های جهانی منعقد شد، اما به دلیل زیاده خواهی ها و عدم انجام تعهدات طرف مقابل، روند مثبتی را دنبال نمی کند.

نفوذ ایران در منطقه، در راستای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: در خصوص برنامه موشکی،ایران همواره از دفاعی بودن آن صحبت کرده و هیچ مذاکره ای را در این خصوص نمی پذیرد و در خصوص نفوذ در منطقه، ادعاهای برخی از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای کذب محض بوده و نفوذ ایران جنبه سازنده، و برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و در راستای منافع جاه طلبانه منطقه ای قرار ندارد؛ بنابراین موضع های اتخاذ شده ایران در مقابل تهدید ها در راستای تامین منافع جمهوری اسلامی در منطقه و جهان بوده است.

میرزایی تصریح کرد: متاسفانه برداشت های غلط از اقدامات ایران، سبب بروز اختلافات با جمهوری اسلامی شده است که برخی از کشورهای منطقه با توجه به ایران هراسی که وجود دارد، از ناحیه ایران، احساس خطر کرده و برنامه موشکی ایران را خطری برای منافع خود دانسته و برنامه هسته ای ایران را با توجه به اقدامات سازنده جمهوری اسلامی و انجام تعهدات برجامی، خطری برای کیان خود در منطقه می دانند.

دولت فرانسه به نیابت از آمریکا پا به میدان مذاکره گذاشته است

وی ادامه  داد: با اوج گیری اختلافات و خروج آمریکا از برجام، فرانسه به دلیل در خطر دیدن منافع خود در منطقه، به دنبال راه حلی برای  حل اختلافات ایران و آمریکا است و طرح پیشنهادی فرانسه در این راستا بوده، البته فرانسه به نیابت از آمریکا پا به میدان گذاشته که در این خصوص نباید شتابزده در مورد طرح پیشنهادی دولت ماکرون اظهارنظر کرده وتصمیم عجولانه اتخاذ شود، بلکه می توان با در نظر گرفتن منافع مشترک و با بررسی های صورت گرفته، نظر نهایی را در این خصوص ارائه کرد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته جمهوری اسلامی در خصوص برنامه موشکی خود به هیچ عنوان مذاکره نخواهد کرد؛ بنابراین کشورهایی که خواهان مطرح کردن این قبیل موضوعات هستند، موضوعات دیگر را مطرح کنند که جنبه مذاکره دارد، زیرا مقامات ایران همواره اهل مذاکره و گفت‌ بوده و می توان بسیاری را از مسائل را از این طریق حل کرد، البته اگر مسائل مطرح شده به منافع هیچ کشوری آسیب نرسانده و در جهت تامین منافع مشترک صورت بگیرد، می توان در این خصوص مذاکراتی را صورت داد./خانه ملت

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه مدعی شد کشورش تمامی اقدامات ممکن را برای جلوگیری از افزایش تنش میان اسرائیل و ایران در خاورمیانه انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با رادیو RMC و تلویزیون BFM گفت: «همه ما نگران تشدید احتمالی تنش‌ها هستیم.» او همچنین از متحدان غربی فرانسه خواست «تهدید ایران را مهار کنند.»

امانوئل ماکرون با بیان اینکه «ما هر کاری را برای شدت گرفتن تنش‌ها انجام خواهیم داد» از رژیم صهیونیستی خواست خویشتنداری نشان دهد و به جای تشدید درگیری‌ها به دنبال منزوی کرد ایران باشد.

ماکرون روز گذشته هم ضمن محکوم کردن پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اقدام رژیم صهیونیستی در دمشق گفته بود که پاریس به همراه متحدان خود بر روی کاهش تنش‌ها در منطقه کار می‌کند.

هشدار ماکرون به نتانیاهو در مورد حمله به رفحلهستان ایده ماکرون درباره حضور نیروهای ناتو در اوکراین را تکرار کرد

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی اواخر شنبه شب صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده و در موج های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به سمت اهداف شلیک شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • ایران، آمریکا و اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر نیستند/ اسرائیل با توجه به بعد مسافتی که دارد توانایی حمله به ایران را ندارد / اسرائیل موشک ندارد از نظر پدافند و سیستمی نیز ضعیف است
  • احتمال پاسخ اسرائیل و جنگ منطقه‌ای/ برنامه بی‌بی چیست؟
  • ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است