Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه شهرستان ساوه از تعرفه برق گرمسیری برخوردار شود گفت: مصرف بی‌رویه برق از مشکلات جدی و نگران‌کننده در کشور است. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمدرضا منصوری ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان ساوه بر ضرورت مدیریت برق در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: مصرف بی‌رویه برق در کشور از مشکلات جدی و نگران کننده به شمار می‌رود به گونه‌ای که از مصرف 5 هزار مگاوات در اوایل انقلاب به 80 هزار مگاوات در حال حاضر رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد:  این درحالی است که در کنار این افزایش مصرف، در این مدت جمعیت کشور رشد داشته بنابراین مدیریت مصرف و بازنگری در شیوه‌های کنونی یک  ضرورت اجتناب ناپذیر است.

منصوری بیان کرد: حذف انشعاب‌های غیرمجاز مناطق حاشیه‌ای و نصب کنتور برای منازل از اقدامات مناسب  برای این مناطق بوده که کمک قابل توجهی در مدیریت مصرف کرد، البته استفاده از وسایل برقی و لامپ‌های کم مصرف می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف برق باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: بهره‌مندی شهرستان ساوه از تعرفه برق گرمسیری به‌دلیل اینکه از نظر آب و هوایی شبیه استان قم برخوردار است ضروری است چرا که این مسئله به دلیل استقرار هواشناسی در ساوه در شهر صنعتی که از مناطق سردسیری محسوب می‌شود  تاکنون اتفاق نیفتاده و موضوعی ضروری و قابل بازنگری است.

افزایش قیمت برق شایسته نیست / وزیر نیرو تجدیدنظر کندتعرفه برق مشترکان پرمصرف اصفهانی 23 درصد افزایش یافت167 هزار کیلووات برق در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود

جابه‌جایی ایستگاه هواشناسی ساوه

فرماندار ساوه نیز در این نشست با اشاره به اقدامات ساخت نیروگاه خورشیدی در طراز ناهید ساوه اظهار داشت: سرعت‌بخشی به ساخت نیروگاه خورشیدی طراز ناهید به این دلیل که توان تولید پنج هزار مگاوات برق و حجم زیادی از اشتغال در سال را به همراه دارد ضروری است که البته فرایند امور و مکاتبات مرتبط با این پروژه در دست انجام است.

علی میرزایی افزود: اقدام لازم برای جابه‌جایی ایستگاه هواشناسی ساوه با توجه به استقرار در شهر صنعتی کاوه و مشکلاتی که برای محاسبه تعرفه برق مشترکان در قالب مناطق گرمسیری ایجاد کرده نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: احداث شبکه برق منطقه گزل‌دره به طول 40 کیلومتر،‌ تامین روشنایی معابر نواحی غرق‌آباد و نوبران، مطالعه اجرای پروژه کابلی کردن تاسیسات برق‌رسانی بازار ساوه و جابه‌جایی پایه‌های برق در شهر ساوه به صورت مشارکتی در قالب پرداخت 50 درصد هزینه‌ها از سوی فرمانداری و مابقی هم توسط صنعت برق از دیگر موضوعات جلسه است که امیدواریم مصوب شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ عارضه جانبی خطرناک ایبوپروفن؛ از خونریزی معده تا مشکلات باروری

ایبوپروفن برای تسکین درد استفاده می شود و نیازی به نسخه پزشک ندارد، به همین دلیل دستیابی به آن بسیار آسان است.

اما اخیراً مطالعاتی نشان داده اند که مصرف طولانی مدت این مسکن می تواند عوارض جانبی جدی و حتی گاهی کشنده داشته باشد.

به گزارش روزیاتو، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مانند آسپرین، ناپروکسن یا ایبوپروفن، با عوارضی مانند زخم معده و مشکلات باروری، شنوایی و قلبی-عروقی مرتبط هستند و به تازگی ارتباط آن ها با افزایش خطر لخته شدن خون مشخص شده است.

برای افراد سالمی که هر از چند گاهی به کمی تسکین درد نیاز دارند، استفاده از یک داروی ضد التهابی اشکالی ندارد.

اما مصرف طولانی مدت این داروها می‌تواند باعث مشکلات جدی دیگری شود و نیاز به مشورت با پزشک دارد.

۱- زخم معده

علائم زخم معده عبارت‌اند از:

درد یا سوزش در مرکز شکم سوء هاضمه سوزش سردل احساس بیماری

به گفته متخصصان، مصرف مسکن های ضد التهابی غیر استروئیدی یکی از شایع ترین علل زخم معده است.

این مسکن ها توانایی بدن شما را برای ایجاد لایه های مخاطی کاهش می دهند که از پوشش معده در برابر اسید معده محافظت می کنند.

اسید معده آنقدر قوی است که می تواند دندان ها و استخوان های شما را فرسوده کند.

۲- مشکلات باروری

علائم کمبود تستوسترون که به عنوان «هیپوگنادیسم» شناخته می شود، عبارت‌اند از:

اختلال در نعوظ خلق و خوی منفی کاهش توده عضلانی خستگی

مردانی که برای ماه‌ها ایبوپروفن مصرف می‌کنند، ممکن است که در معرض خطر بیشتر مشکلات باروری باشند.

طبق پژوهشی که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده، در بدن مردان جوان سالمی که یک مسکن معمولی را تا ۶ هفته مصرف کردند، هورمون‌های جنسی مردانه کمتری ترشح شده و منجر به هیپوگنادیسم می‌شود که معمولاً تنها در مردان مسن‌تر و افراد سیگاری دیده می‌شود.

افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله ای که در این مطالعه دانمارکی شرکت کردند، طی دو هفته پس از مصرف ۶۰۰ میلی گرم ایبوپروفن دو بار در روز، دچار اختلال هیپوگنادیسم شدند.

این وضعیت زمانی ایجاد می شود که بدن تستوسترون کافی تولید نمی کند. این مشکل معمولاً پس از قطع مصرف ایبوپروفن برطرف می شود.

۳- مشکلات شنوایی

علائم کم شنوایی:

مشکل در شنیدن واضح و درک نادرست از آنچه که دیگران می گویند، به خصوص در مکان های پر سر و صدا درخواست از مردم برای تکرار حرف هایشان گوش دادن به موسیقی یا تماشای تلویزیون با صدایی بالاتر از نیاز دیگران مشکل شنوایی در پشت تلفن احساس خستگی یا استرس ناشی از تمرکز حین گوش دادن

وقتی به عوامل خطر مرتبط با کم شنوایی فکر می کنید، مسکن های بدون نسخه احتمالاً در میان آنها نیستند.

اما یک مطالعه که در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شده، نشان داده که مصرف مکرر ایبوپروفن می تواند در زمینه کم شنوایی نقش داشته باشد.

در این مطالعه، زنانی که حداقل دو بار در هفته از مسکن‌ها استفاده می‌کردند، بیشتر در معرض کاهش شنوایی بودند و مصرف مکرر مسکن‌ها این خطر را تا ۲۴ درصد افزایش می‌داد.

این یافته‌ها مشابه مطالعه‌ای روی مردان مبتلا به کم شنوایی است، اگرچه آسپرین نیز در آن مطالعه نقش دارد.

دانشمندان معتقدند که این دارو می تواند جریان خون طبیعی در حلزون گوش داخلی را مختل کند.

۴- مشکلات قلبی

علائم ایست قلبی:

خستگی سرگیجه تنگی نفس حالت تهوع درد قفسه سینه تپش قلب از دست دادن هوشیاری

چندین مطالعه، مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی را با افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدی قلبی مرتبط دانسته اند.

در یک مطالعه در مجله پزشکی بریتانیا در سال ۲۰۱۶، نویسندگان اشاره کرده اند که گزارش‌هایی از واکنش‌های نامطلوب قلبی در سال ۲۰۰۰ مشاهده شده است.

برخی تحقیقات منتشرشده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که این دارو می تواند خطر ایست قلبی را تا ۳۱ درصد افزایش دهد.

نویسندگان از دانشگاه کپنهاگ، از نتایج پژوهش آنقدر شوکه شدند که به این نتیجه رسیدند که این داروها باید تنها با نسخه در دسترس باشند.

ایست قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب پمپاژ خون را در بدن متوقف ‌کند؛ چیزی شبیه به یک خطای الکتریکی.

یک فرد پس از ایست قلبی بلافاصله بیهوش شده، هیچ نشانه‌ای از حیات نشان نمی‌دهد و تنفسش متوقف می شود.

ایست قلبی با حمله قلبی متفاوت است. در حمله قلبی فرد معمولاً هوشیار بوده و اغلب متوجه درد قفسه سینه و بازوی خود می شود.

۵- لخته شدن خون

علائم لخته شدن خون عبارت‌اند از:

درد ضربان‌دار یا گرفتگی، تورم، قرمزی و احساس گرما در پا یا بازو تنگی نفس ناگهانی، درد شدید قفسه سینه (ممکن است در هنگام تنفس بدتر شود) و سرفه

زنانی که ایبوپروفن و داروهای پیشگیری از بارداری هورمونی را همزمان مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر لخته شدن خون هستند.

محققان از دانشگاه کپنهاگ همچنین دریافتند که مصرف این مسکن ها در کنار داروهای پیشگیری از بارداری هورمونی می تواند خطر ترومبوآمبولی وریدی یا لخته خون را تا ۵ برابر افزایش دهد.

ترومبوآمبولی وریدی می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • الزام استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب برای صدور پایان کار
  • حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اصناف تا تیر ۱۴۰۳
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • دلیل بیشتر مشکلات اصفهان نبود جریان دائمی آب در زاینده‌رود است
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • ۵ عارضه جانبی خطرناک ایبوپروفن؛ از خونریزی معده تا مشکلات باروری