Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@18:50:40 GMT

خروج حدود ۳ میلیون زائر اربعین

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۵۶۶۶

خروج حدود ۳ میلیون زائر اربعین

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به خروج ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۶۷ نفر از زائران اربعین از کشور، گفت: بیش از ۵۵ درصد زائران پس از زیارت به کشور بازگشتند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، احمدعلی گودرزی جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مرزهای کشور امنیت و آرامش برقرار است، اظهار داشت: تردد زائران اربعین حسینی از مرزها چهارگانه به سمت عراق روان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خروج ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۶۷ نفر از زائران اربعین خبر داد و افزود: تا این لحظه بسیاری از زائران اربعین از کشور خارج شده‌اند و بیشتر زائران در حال بازگشت به کشور هستند.

گودرزی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد زائران به کشور بازگشته‌اند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۴۰ نفر از زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند و زمان خود را برای جلوگیری از معطلی در مرزها مدیریت کردند.

گودرزی با اشاره به اینکه زائران اربعین در کوتاه‌ترین زمان از کشور خارج شدند، خاطر نشان کرد: سرعت سیستم‌ها را بالا بردیم تا زائران برای عبور از مرزها معطل نشوند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به هماهنگی با طرف عراقی برای رفاه بیشتر زائران اشاره کرد و افزود: قبل از آغاز پیاده‌روی اربعین چندین جلسه با نیروهای حشدالشعبی، استانداران شهرهای مرتبط با مرز ایران و حتی وزیرکشور عراق برگزار شد تا با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران نیازسنجی شده و مشکلی ایجاد نشود.

گودرزی افزود: در برخی مرزها پس از عبور زائران از کشور، در خاک عراق با کمبود وسیله حمل و‌نقل مواجه شدیم که پس از اعلام نیروهای حشدالشعبی به ما، نیازها به سرعت برطرف و ‌این هماهنگی‌ها موجب شد تا سفر زائران به خوبی مدیریت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اربعین حسین اربعین 98 پیاده روی اربعین محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری عصر پنجشنبه در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران اظهار کرد: از تمام کسانی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خادمی کردند، به ویژه استاندار و معاونان ایشان و شهردار مشهد، تشکر و قدردانی می‌کنم که در این رویداد بزرگ ما را همراهی کردند تا بتوانیم از سال‌های گذشته بهتر و بیشتر خدمات‌رسانی داشته باشیم.

فرماندار مشهد گفت: این افتخاری بزرگ برای ما بود که خادمی زائران را داشته باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ١۴٠٠ در مشهد، افزود: این قرارگاه قبل از سال ١۴٠٠ به عنوان ستاد و صورت مقطعی خدمت‌رسانی می‌کرد. اما از همان سال به دستور استاندار این قرارگاه در طول سال مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی خواهد بود که ایام پیک عملیاتی‌تر خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

داوری ادامه داد: این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی خدمات‌رسانی می‌کند. از سال ١۴٠٠ هر چه گذشت در این امر تجربیات بهتری کسب کردیم. قبل از این‌ها اگر مشکلی بود زائر به سراغ ما می‌آمد، اما امروز افتخار داریم ما به خدمت زائران می‌رسیم تا زائران هر چه تمام‌تر از فیوضات زیارت بهره ببرند.

کد خبر 6082123

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق