Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:14:35 GMT

نگراني از گسترش مجدد تروريسم در منطقه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۵۷۳۰

نگراني از گسترش مجدد تروريسم در منطقه

خبرگزاری آریا- عملیات ترکیه در شمال سوریه و سیاست های آمریکا نگرانی ها را درباره گسترش مجدد تروریسم در منطقه افزایش داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، از آخرین تحولات حمله ترکیه به مناطق شمال شرق در سوریه، پیامدها و واکنش ها به آن:
 
نگرانی از گسترش مجدد تروریسم در منطقه
به گزارش تلویزیون العالم ، وزارت دفاع آمریکا ”پنتاگون“ شماری از اسرای داعش را به اماکن سری انتقال داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله باعث نگرانی برخی محافل امنیتی کشورهای منطقه شد.
در همین حال ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه فاش کرد موضوع تروریست های داعش در زندان های شمال سوریه را با مسئولان عراقی بررسی خواهد کرد. دولت فرانسه اعلام کرد گروه تروریستی داعش به سبب سیاست های آمریکا و ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه و شمال غربی عراق بازخواهد گشت.
تجاوزات ترکیه به شمال سوریه باب تحولات خطرناک ناشی از فرار خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش را از زندان های تحت نظر کردها در سوریه باز کرده است. آرایش مجدد نیروهای آمریکایی در سوریه و سخنان یکی از مسئولان وزارت دفاع درباره انتقال شماری از تروریست های بسیار خطرناک به اماکن سری جدیدترین تصمیمات آمریکاست که جنجال گسترده ای به پا کرده است. این در حالیست که شماری از نیروهای آمریکایی همچنان در پایگاه التنف در جنوب سوریه باقی خواهند ماند.
 
انتقاد اردوغان از سران عرب
رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از اتحادیه عرب خطاب به سران این اتحادیه گفت: چرا سوریه را از اتحادیه عرب اخراج کردید.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در فراکسیون حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: عملیات ما در سوریه طبق نقشه  ادامه دارد.
اردوغان افزود ترکیه همواره با رعایت عدالت، برای برآورده کردن حقوق کرد‌ها در شمال سوریه تلاش کرده است. ما از بشار اسد خواستیم راه گفتگو با کرد‌ها را در پیش گیرد.
اردوغان خطاب به اتحادیه عرب گفت: شما کشور‌های دروغگویی هستید که بدبختی‌های خود را به همه مناطق مجاور گسترش می‌دهید. ترکیه کشوری است که بیشترین مبارزه را با گروه تروریستی داعش داشته است، گروهی که اسلام را بدنام کرده است. برخی کشور‌ها تلویحی ما را از طریق داعش تهدید می‌کنند و این در حالی است که همین کشور‌ها بودند که به داعش به ویژه در منطقه الباب کمک مالی کردند.
اردوغان همچنین روز چهارشنبه گفت: با مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که قرار است عازم آنکارا شود دیدار نخواهد کرد.
 
جشن مردم دیر الزور
مردم سوریه با برپایی تجمع در شهر دیرالزور، موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش عربی سوریه را جشن گرفتند.
شرکت کنندگان در این تجمع همچنین تجاوز ترکیه به خاک سوریه را محکوم کردند.

به داعش اجازه بازگشت نخواهیم داد
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در آنکارا گفت: ترکیه از اقلیت‌ها در شمال سوریه محافظت می‌کند و به داعش اجازه بازگشت نخواهد داد.
وی تاکید کرد توافق آدانا به ما اجازه می‌دهد وارد خاک سوریه شویم تا آنجا پاکسازی کنیم. هدف ما حفظ تمامیت ارضی سوریه و بازگشت سوری‌ها به سرزمین شان است.
وی همچنین گفت: با طرف آمریکایی توافق کردیم که منطقه امن در بیست کیلومتری عمق خاک سوریه باشد. با آمریکا درباره منبج توافق کرده ایم و تا به امروز نیرو‌های آمریکایی از آنجا عقب نشینی نکرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نگرانی گسترش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از منابع خبری سوری، نیروهای مردمی تیپ قدس (نیروهای فلسطینی مورد حمایت ارتش سوریه) در کمین تروریست‌ها کشته شدند.

این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.

هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.

این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.

داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند