Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و ائتلاف غربی تحت رهبری این کشور در سوریه کردهای سوری را به سوی جدایی طلبی و ایجاد شبه حکومت سوق داد.

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در نشست سران سازمان های اطلاعاتی و امنیتی در سوچی گفت: ما چند سال است که توجه جامعه جهانی را به سیاست‌های خطرناک آمریکا و اعضای ائتلاف تحت رهبری این کشور در سوریه جلب کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آنها سیاست فروپاشی سوریه و ایجاد تشکیلات شبیه حکومت در شرق رودخانه فرات را در پیش گرفته بودند و سازمان‌های کرد را به سوی جدایی طلبی و مناقشه و برخورد با طوایف عرب سوق می‌دادند.
لاوروف گفت: جهان با پیامدهای چنین سیاست کوته‌بینانه مواجه شد و نتیجه آن مناقشه مسلحانه جدید شد که در جریان آن تروریست‌های داعشی در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا و سایر مناطق آزادی عمل پیدا می‌کنند.
ترکیه هفته گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام دارد و  علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.
حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت و کردهای شمال سوریه را ناچار کرد که برای محافظت از خود در برابر ارتش قدرتمند ترکیه، به توافق با دولت مرکزی سوریه در دمشق برسند.

روسیه به برقراری ارتباط میان سوریه و ترکیه کمک می‌کند
لاوروف در ادامه سخنان خود گفت: روسیه به تلاش‌های خود برای کمک به برقراری گفت‌وگوها میان سوریه و ترکیه برای بهبودی اوضاع در مرزهای این دو کشور ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: روسیه در آینده نیز مطابق با قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی و اجرای توافق‌ها میان دمشق و کردها و نیز کمک به برقراری همکاری‌ها میان سوریه و ترکیه برای تامین امنیت مرزهای مشترک آنها بر اساس توافقنامه 1998 عدن اقدام خواهد کرد.

لاوروف گفت: ما خواهان آن هستیم که وضعیت کنونی بین سوریه و تشکیلات کردها حل و فصل شود. چنین گفت‌وگویی آغاز شده و نخستین نتایج از آن به دست آمده است.
وزیر خارجه روسیه گفت: بارها اعلام کردیم که منافع قانونی ترکیه برای تامین امنیت در مرز خود را می‌پذیریم. در همین حال خواهان آن هستیم که بین سوریه و ترکیه همکاری‌ها آغاز شود. برچسب ها: لاوروف ، ائتلاف غربی ، کردهای سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: لاوروف ائتلاف غربی کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو

 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشور‌های غربی به دنبال این هستند که روسیه را قانع کنند که اوکراین در حمله تروریستی حومه مسکو دخالتی نداشته است، اما مسکو نمی‌تواند این موضوع را رد کند.

به نقل از روسیاالیوم، وی افزود: ما بار‌ها اعلام کرده ایم که ما قبل از انجام تحقیقات کامل پیشداوری نمی‌کنیم.

لاوروف بیان کرد: تحقیقات همچنان ادامه دارد و سرنخ‌های جدیدی به دست آمده است، اما در عین حال ما نمی‌توانیم فرضیه‌های بدیهی را نادیده بگیریم.

وزیر خارجه روسیه گفت: افرادی که این عملیات تروریستی را انجام دادند به دنبال فرار به سمت اوکراین هنگام دستگیری بودند.

لاوروف تاکید کرد: غرب سعی دارد که داعش را عامل این حمله قلمداد کند و اینکه پای طرف دیگری به ویژه اوکراین به میان کشیده نشود.

گفتنی است که در حمله به مرکز تجاری مسکو ۱۴۳ نفر کشته و ۱۸۰ نفر دیگر زخمی شدند. این حمله در شامگاه جمعه ۲۲ مارس رخ داد.

منبع: مهر

tags # روسیه سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • لاوروف: اروپا در بحران اوکراین آسیب جدی دیده است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • جزئیات جدید از حمله سنگین تل‌آویو به سوریه
  • جزییات جدید از حمله سنگین تل آویو به سوریه+فیلم
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور