Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:54:24 GMT

۲۱۰ فیلم مستند متقاضی جایزه شهید آوینی شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۵۹۱۵

۲۱۰ فیلم مستند متقاضی جایزه شهید آوینی شدند

۲۱۰ فیلم مستند متقاضی حضور در بخش ویژه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما‌ حقیقت شدند. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای ششمین سال متوالی، به‌عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال از جمع 687 فیلم مستندی که در دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ثبت شده است، 210 فیلم متقاضی حضور در بخش جایزه شهید آوینی هم شده‌اند؛ به این معنا، بیش از 30% فیلم‌هایی که از ابتدای سال 1397 تولید شده و برای اولین بار به دفتر سینماحقیقت ارائه شده‌اند موضوعشان انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است.

«جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت از هیئت انتخاب و داوری مجزایی برخوردار است و جایزه‌ برگزیدگان این بخش تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ 150، 120 و 100 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیئت داوران است.

سال گذشته سه تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی به‌ترتیب به «وحید چاووش» کارگردان فیلم «خاطرات خبرنگار جنگ»، «محمدرضا وطن‌دوست» کارگردان و تهیه‌کننده مستند «لِسِک» و ماهان خمامی‌پور کارگردان «شبیه‎سازی آقای زرد» تعلق گرفت. جایزه ویژه‌ هیئت داوران هم به‌پاس حماسه‌ تعهد و تخصص، به دکتر وحید حمیدی شخصیت فیلم «مردان زندگی» ساخته یحیی رضایی اهدا شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1398، به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

فرصت یک هفته‌ای مستندسازان برای شرکت در جشنواره "سینما حقیقت"افتتاحیه کانون فیلم سینما حقیقت با مستند «بهارستان، خانه ملت»

واگذاری شیوه‌نامه حمایتی مرکز گسترش به فیلمسازان/ روند تولید فیلم‌های تجربی به مرکز محول شد

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مرکز گسترش سینمای مستند سینمای مستند شهید آوینی مستند جشنواره سینما حقیقت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز گسترش سینمای مستند سینمای مستند شهید آوینی مستند جشنواره سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند سینمای مستند شهید آوینی مستند جشنواره سینما حقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک روز سه شنبه ۴ ازدیبهشت ماه در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو آغاز شد و تا ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
از شبکه رادیویی فرهنگ محمد رضا حاج حیدری برای برنامه «سرزمین من» در بخش برنامه‌های مستمر ترکیبی همچنین نویسندگی و برنامه «بیا حرف بزنیم» به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور در بخش برنامه‌های مستمر تولید محتوایی مردمی و «شیما اهدایی وند» برای صدابرداری برنامه «بیا حرف بزنیم» نامزد دریافت این جایزه بودند.

دیگر خبرها

  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • «سفر آخر» و نمایشگاهی از شهید آوینی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد