Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، بقعه و مزار امامزاده جعفر مشهور به امام زاده شاه کرم در جاده فرودگاه بین المللی اصفهان، نزدیک به پایگاه هشتم شکاری واقع شده است.

گفته می شود که این بزرگوار، فرزند بدون واسطه امام رضا (ع) است و در کتب حدیث شیعه و سنی، فرزند سوم امام علی بن موسی الرضا (ع) بشمار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت خودجوش و نمادین پیاده روی مردمی به سمت امامزاده شاه کرم

 از ۲۳ از سال گذشته تا کنون عاشقان امام حسین(ع) با حرکت خودجوش و نمادین از میدان لاله اصفهان به سمت آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) معروف به شاه کرم با پای پیاده حرکت می کنند.

بدین ترتیب مراسم ویژه روز اربعین هر ساله با حضور صدها هزار نفر از عزاداران حسینی در این امامزاده برگزار می شود؛برپایی مراسم روضه خانی، اقامه نماز جماعت، اجرای مراسم تعزیه و مداحی از جمله برنامه های این مراسم باشکوه است.

در این ارتباط عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) اظهار داشت: امامزاده شاه کرم یکی از مراکز تجمع اصلی عزاداران حسینی در روز اربعین در اصفهان است به نوعی که هر ساله عزاداران زیادی حتی از استان‌های مختلف برای عزاداری به به این مکان می آیند که بسیاری از آنها این مسیر را با پای پیاده طی می‌کنند.

محمدرضا رجالی اشاره به اینکه برای ایجاد آسایش و راحتی زائران در این روز پارکینگی با ظرفیت گنجایش ۲۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: خدمت رسانی به زائران توسط یک هزار نفر از نیروهای خدماتی آستان و نیروهای خودجوش مردمی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه نامه کلی برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، گفت: برای برپایی این مراسم باشکوه ۲۰ نهاد اصفهان با ما همکاری می‌کنند و ما با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های امنیتی،‌ نیروهای نظامی و انتظامی، استانداری،‌ فرمانداری، اورژانس‌،‌ آتش نشانی،‌ حمل و نقل درون شهری و شورای تامین استان با برنامه ریزی های لازم مقدمات و زیرساخت های مناسب جهت رفاه حال زوار را فراهم کرده‌ایم.

عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) تاکید کرد: برگزاری برنامه پیاده روی و عزاداری اربعین حسینی در امامزاده جعفر(ع) شامل دو مقوله مباحث نرم افزاری در برگیرنده مباحث فکری و زیرساخت های اعتقادی پیرامون موضوع اربعین و سخت افزاری جهت برگزاری این مراسم است که در مسایل سخت‌افزاری خود مردم با ما همکاری دارند.

وی اضافه کرد: ر اساس آمار سال های گذشته،‌ تعداد شرکت کنندگان در این تجمع عظیم قریب به ۱۰۰ هزار تا ۱۸۰ هزار نفر بوده است.

سرویس‌دهی ویژه اتوبوسرانی به عزاداران

 در همین ارتبتط مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز اظهار داشت: : ۴۵ دستگاه اتوبوس این شرکت به زائران اربعین که حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان به سمت امامزاده شاه کرم (ع) حرکت خواهند کرد، سرویس‌دهی می‌کند.

قدرت افتخاری افزود: با توجه به برنامه‌هایی که تولیت آستان مقدسه زینبیه(س) برای اعزام زائران به آستانه امامزاده جعفر(ع) و برگشت آن‌ها در این ایام در نظر گرفته است،  تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به آن‌ها در این مسیر پیش‌بینی شده که با این حساب افزایش ۵۰ درصدی سرویس‌دهی را نسبت به سال‌های گذشته در این راستا شاهد هستیم.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی مجموعا ۴۵ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین حسینی در مسیر حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان گفت: تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس از میدان لاله به سمت آستان امام‌زاده جعفر (ع)  و بالعکس کار سرویس‌دهی به زائران را بر عهده دارند و جمعیت قابل توجهی را در این مسیر جابه‌جا می‌کنند.

46

کد خبر 1311407

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اربعین پیاده روی اربعین استان اصفهان امام حسین ع عاشورا ترکیه سوریه اربعین کردهای سوریه تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا پیاده روی اربعین رجب طیب اردوغان انتخابی جام جهانی 2022 حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران

                                                                              به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در بازدید از طرح ۶ خطه شهر مهران تا پایانه مرزی و میدان اربعین اظهار داشت: در آینده نزدیک با رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه (۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.   وی افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.   استاندار ایلام ادامه داد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.   نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم که عملیات این پارکینگ در حال آماده سازی است.   وی تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود