Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@07:58:31 GMT

تولد اولین نوزاد در فضا ۱۲ سال دیگر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۵۹۸۰

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه دیلی میل، دکتر «اگبرت ادلبروک» مدیر و بنیانگذار شرکت «اسپیس بورن یونایتد» (SpaceBorn United ) اعلام کرد که این شرکت سرگرم طراحی ماموریت‌هایی است که خانم‌های باردار می‌توانند در مدار زمین فرزند خود را به دنیا آورند. اکنون هدف این ماموریت این نیست که کل دوره بارداری در فضا سپری شود اما در عوض یک ماموریت ۲۴ تا ۳۶ ساعته برای زایمان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادلبروک این صحبت‌ ها را در اولین کنگره Space and Science Congress of Asgardia the Space Nation در آلمان ارائه داد و گفت، تصور می کند این موضوع تا سال ۲۰۳۱ میلادی محقق شود. در این کنگره برخی از شرایط مادرانی که در این پروژه شرکت می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفت.

«اسپیس بورن یونایتد» استارتاپی است که در زمینه شرایط تولید مثل انسان در فضا فعالیت می‌کند و محور تمرکز آن بر فناوری‌های مرتبط با این حوزه است.این کارشناس همچنین اعلام کرد که تولد نوزاد در فضا فعلا تنها در «مدار نزدیک زمین» (LEO) میسر است. مدار نزدیک زمین معمولاً تعریف مداری بر گرد زمین است که مکان هندسی‌اش از سطح زمین تا ارتفاع دو هزار کیلومتری است.

وی ادامه داد: مادرانی که در این پروژه شرکت می‌کنند، باید شرایطی نیز داشته باشند برای مثال این افراد باید پیش از این دو زایمان بی عیب و نقص را تجربه کرده و به اشعه‌های طبیعی مقاوم باشند.این کارشناس خاطر نشان کرد که روند زایمان در فضا همانند رویه ای است که در زمین صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تولد نوزاد فضانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: اگر زمین می‌خوردیم، خونی می‌شدیم

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش کاروان تیم ملی ایران از فرودگاه مهرآباد وارد پایتخت شد تا بازیکنان تیم ملی بعد از دیدار دشوار در زمین ناهموار ترکمنستان، توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه دهند.

رامین رضاییان یکی از اولین بازیکنانی بود که به میان خبرنگاران آمد و در مورد بازی با ترکمنستان گفت: مسلما می‌دانید که شرایط بازی در ترکمنستان سخت است. آنجا زمین چمن وجود ندارد و فقط زمین مصنوعی است. بازی خوبی هم بود و همین که توانستیم ببریم، خوب بود. امیدوارم که... همین دیگر، مرسی.

مدافع راست تیم ملی در خصوص شرایط زمین و ریسک مصدومیت اظهار داشت: صددرصد احتمال مصدومیت را بالا می‌برد. مطمئنا اگر تکلی چیزی اتفاق می‌افتاد کل بدن زخم می‌شد. دست و پای خیلی از بازیکنان هم خونی شده و به خاطر کیفیت پایین چمن مصنوعی است.

وی افزود: خوشحالم این دو بازی را بردیم و امیدوارم تیم ملی همین روند را به خوبی طی کند. دیگر لطفا سوال نپرسید.

رضاییان با اشاره به اولین بازی ملی محمد قربانی گفت: تبریک می‌گویم به او و امیدوارم همه جوانها اینطور تلاش کنند و زحمت بکشند. آینده برای آنهاست.

دیگر خبرها

  • تولد دوازده نوزاد در تعطیلات نوروزی در بیمارستان کیش
  • تولد ۱۱۷ نوزاد در کرمان
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • رضاییان: اگر زمین می‌خوردیم، خونی می‌شدیم
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • حضور تام کروز در صحنه‌های اکشن «ماموریت غیرممکن ۸»
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد