Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@03:32:48 GMT

ترکیه ۵۰ بمب اتمی آمریکا را گروگان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۰۱۲

ترکیه ۵۰ بمب اتمی آمریکا را گروگان گرفت

به گزارش یورونیوز، این روزنامه به نقل از مقام‌های رسمی دولت آمریکا مدعی شده که همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، ایالات متحده در حال تدارک برنامه‌ای برای تخلیه این بمب‌ها از ترکیه است.

در همین حال روزنامه گاردین اعلام کرده که بمب‌های اتمی موجود در پایگاه هوایی مشترک ترکیه و آمریکایی در جنوب ترکیه از نوع بی۶۱ و مربوط به دوران جنگ سرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش این روزنامه بریتانیایی محل استقرار آنها در ۱۶۰ تا ۴۰۰ کیلومتری خاک سوریه است.

مذاکرات میان دولت‌های ترکیه و آمریکا در مورد سرنوشت این بمب‌ها از یک دهه پیش آغاز شده ولی به گفته یک مقام سابق دولت آمریکا، دیپلمات‌های ترکیه در آخرین مواجهه با پیشنهاد انتقال این بمب‌ها اعلام کرده‌اند که دولت این کشور مترصد انجام برنامه تحقیق و توسعه هسته‌ای با استفاده این بمب‌هاست.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اخیرا از تمایلش برای ایجاد زرادخانه هسته‌ای خبر داد و به طور رسمی اعلام کرد که یا باید هیچ کشوری سلاح هسته‌ای نداشته باشد و یا همه از جمله ترکیه نیز باید سلاح هسته‌ای داشته باشند.

کد خبر 459237 برچسب‌ها ترکیه آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای تهران و مسکو را تمدید نکرد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش واشنگتن فری بیکن، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا معافیت‌های تحریمی که به تهران و مسکو اجازه همکاری هسته‌ای می‌داد را تمدید نکرد. 

بر اساس این گزارش، واشنگتن اعلام کرده است که به رغم عدم تمدید این معافیت‌ها، به اجرای تحریم نیز متعهد نمی‌شود. 

این معافیت‌ها که آخرین بار در آگوست ۲۰۲۳ تمدید شدند، در ابتدای سال ۲۰۲۴ منقضی شدند. این معافیت‌ها بیش از ۱۰ میلیارد دلار سود برای شرکت‌های تحت کنترل دولت روسیه، مانند شرکت انرژی روس اتم، برای کار در نیروگاه‌های هسته‌ای مختلف ایران به همراه خواهد داشت. 

با این حال، اکنون که معافیت‌ها منقضی شده‌اند، دولت بایدن به اجرای تحریم‌ها متعهد نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره نکرد که چرا معافیت‌ها منقضی شده‌اند و به واشنگتن فری بیکن گفت که مقام‌ها هنوز «در حال بررسی معافیت‌ها به عنوان بخشی از روند بررسی منظم هستند» و اظهارنظر عمومی تنها «پس از تصمیم‌گیری» ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است
  • ژاپن بدون اشاره به نقش آمریکا/ تراژدی هیروشیما نباید تکرار شود!
  • تشعشعات هسته‌ای بیخ گوش روسیه و اوکراین/ چقدر خطر جدی است؟
  • تصمیم جدید آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی و هسته ای ایران
  • آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با ایران را تمدید نکرد
  • آمریکا معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نکرد
  • آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای تهران و مسکو را تمدید نکرد