Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@13:25:59 GMT

مهلت اعتبار چک چند سال است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۲۲۷

مهلت اعتبار چک چند سال است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، بر اساس مفاد ماده ۶ قانون چک مصوب ۹۷، حداکثر مدت اعتبار چک از زمان دریافت دسته چک ۳ سال است (جزئیات باید تا تاریخ 98/9/21 به تصویب شورای پول و اعتبار برسد.) به عبارت دیگر دارنده از زمان دریافت دسته چک صرفا حق دارد سررسید چک‌های خود را نهایتا تا ۳ سال آینده تعیین کند و چک‌های صادره به سررسید بعد از این تاریخ، مشمول قانون چک نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارنده علی الاصول حق خواهد داشت بعد از فرجه ۳ ساله مذکور نیز برای وصول چک صحیح الصدور خود به بانک مراجعه کند.

اما درخصوص چک‌های صادره قبل از الزام آور شدن مقرره فوق، نه تنها تعیین سررسید چک بلکه مراجعه جهت وصول چک نیز محدود به زمان خاصی نیست؛چراکه هرچند بخشنامه شماره نب ۳۱۸۷/۲۵ مورخ ۱۷/۷/۱۳۶۳ بانک مرکزی مهلت ارائه چک به بانک‌ها جهت وصول از تاریخ چک را ۱۰سال عنوان کرده بود اما دستورالعمل حساب جاری مصوب شورای پول و اعتبار سال۹۱ بخشنامه موصوف را ملغی اعلام کرده و تاکنون بخشنامه نافذ دیگری که برمحدودیت زمانی ۱۰ساله برای ارائه چک به شعب بانک تاکید کرده باشد،رویت نگردیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قانون چک دسته چک چک بانکی صدور چک اعتبار چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت‌الله درچه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم عمرانی از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست‌های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت الله درچه‌ای خبر داد و اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های سرزمین تخت فولاد را وجود مشاهیر و علمای برجسته است و در این راستا بیش ۱۲۰۰ شخصیت شاخص شامل علما و بزرگان دینی، عرفا و فلاسفه، وعاظ، روزنامه نگاران و هنرمندان در این سرزمین آرمیده‌اند.

وی افزود: هرکدام دارای یک مکتب هستند و می‌توانند برای جامعه امروزی الگویی مؤثر باشند و بر همین اساس هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای برای معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های آرمیده در تخت فولاد شده است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اعلام کرد: دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی در محضر ویژه شخصیت گرانمایه آیت الله درچه‌ای خواهد بود که با توجه به ابعاد شخصیتی، سیاسی، کلامی و اجتماعی وی در قالب دو میز گفت‌وگو با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

عمرانی ادامه داد: نشست اول بررسی ابعاد سیاسی اجتماعی آیت الله درچه‌ای است که در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، همچنین نشست دوم با رویکرد بررسی ابعاد کلامی اعتقادی آیت الله سید محمد باقر درچه ای در تاریخ ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه نیم آورد برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت ثبت نام و شرکت در نشست‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس حاصل فرمایند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیّد محمّدباقر دُرچه‌ای (۱۲۶۴-۱۳۴۲ ق)، فقیه شیعه و از اساتید حوزه علمیه اصفهان است؛ او در نجف نزد میرزای شیرازی و میرزا حبیب‌الله رشتی و در اصفهان نزد سید محمدباقر خوانساری شاگردی کرد. سید ابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله بروجردی، میرزا علی آقا شیرازی و حاج آقا رحیم ارباب نزد ایشان شاگردی کرده‌اند.

کد خبر 747082

دیگر خبرها

  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان