Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران،  افزود: پس از وقوع سیلاب های مخرب در اوایل سال جاری که در سطح کشور اتفاق افتاد، یک وفاق و همدلی برای جلوگیری و کاهش خسارت انجام گرفت.

مصلح ابراز داشت: در همین راستا، در استان ما نیز که به لحاظ وضعیت توپوگرافی و شیب زیاد زمین که نهایتاً منجر به آوردهای آبی زیادی بود با حساسیت و دقت نظر جلسات متعددی تشکیل و تصمیم گیری های مطلوبی را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلح خاطرنشان کرد: رودخانه های استان در تابستان سال ۹۷ شاهد کمترین دبی آب بودند که در ابتدای سال ۹۸ وقوع سیلاب هایی با دوره های بازگشت ۲۵ ساله و گاهاً دبی لحظه ای پیک سیلاب ۱۰۰ ساله در بستر خود را داشتند.

وی افزود: این اولین تجربه وقوع اوج دو پدیده طبیعی تغییر اقلیم اوج خشکسالی و وقوع سیلاب های مخرب در فاصله کمتر از ۵ ماه بود.

مصلح گفت: تاکنون ۹۰ هکتار از اراضی در بستر رودخانه استان را رفع تصرف کردیم و با همکاری و تعامل سایر دستگاهها از جمله دادگستری و نیروی انتظامی، هفته آینده عملیات آزاد سازی حریم رودخانه بشار و تنگ مهریان آغاز می شود.  

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان، گفت: در طول سال به صورت مستمر و موردی از طریق گروههای گشت و بازرسی شرکت از میزان دخل و تصرف در حرائم رودخانه ها مطلع می شویم که پس از سیر مکاتبات اداری با دستگاههای ذیصلاح، رفع تصرف و آزادسازی رودخانه ها انجام می شود.  

وی اضافه کرد : در جلساتی که با رئیس کل دادگستری و دستگاههای اجرایی شد، مقرر گشت که کلیه دستگاههای دولتی به ویژه شهرداری ها و دهیاری ها و بنیاد مسکن قبل از هرگونه احداث بنا و صدور مجوز، موافقت شرکت آب منطقه ای را در قالب استعلام مهندسی رودخانه کسب کنند که این نکته، از خروجی های مثبت این جلسات تخصصی بود.

 مصلح، ساماندهی رودخانه بشار حدفاصل بلوار رجاء و همچنین گلزار شهدای دارشاهی را از اقدامات شرکت آب منطقه ای در حوزه مهندسی رودخانه دانست.

وی افزود: پس از وقوع سیلاب سال جاری و میزان خسارتی که به این دو منطقه وارد شد، شرکت آب منطقه ای استان با شناسایی میزان خسارت، مناقصه را برگزار کرد که با مشخص شدن پیمانکار واجد شرایط و رایزنی های صورت گرفته، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفتیم و هم اکنون در حال انجام کار است.

مصلح با بیان اینکه ۱۴۰۰ کیلومتر رودخانه و بیش از ۱۱هزار کیلومتر آبراهه و مسیل در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد:  مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۷۳۵ کیلومتر از رودخانه های استان از محل طرح ملی متمرکز مهندسی رودخانه شروع شده و امیدواریم در آینده ای نزدیک این مطالعات به اتمام برسد.

کد خبر 4748899

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد رودخانه یاسوج اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شیراز شهرکرد بیرجند استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان

سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از پیدا شدن ٣ مفقودی سیل جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اعلام کرد: صبح امروز خبری مبنی بر مفقودی سه نفر از بانوان بومی در جنوب استان کرمان داشتیم که باعث ایجاد تکدر خاطر هموطنان شد.

طبق این اعلام خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های تیم‌های جمعیت هلال احمر و نیرو‌های بومي و مردمی طی یک عملیات تجسس سه دختر جوان مفقود شده در منطقه سرجنگل عشایری شهرستان عنبرآباد واقع در جنوب استان کرمان در صحت و سلامت کامل پیدا شدند.

همچنين طبق اعلام روابط عمومی فرمانداری ارزوییه با توجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن رودخانه‌های فصلی یک کودک ٨ ساله حدود پیش از ظهر امروز که برای تماشای رودخانه رفته بود، ناگهان لیز خورده و داخل سیلاب سقوط می‌نماید.

خوشبختانه این کودک توسط افراد محلی به منطقه دور از رودخانه هدایت و در حالی که به نظر می‌رسد فوت کرده است، پس از حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه تلاش کادر درمان شبکه بهداشت منطقه احیا می‌شود.

این کودک پس از احیا جهت ادامه درمان به بیمارستان شهرستان ارزوییه اعزام شد.

لازم به توضیح است با نجات افراد این دو اتفاق خوشبختانه تا کنون بارندگی‌ها و سیلاب‌های استان کرمان، فوتی نداشته است.

دیگر خبرها

  • آغاز راهپیمایی مردم یاسوج در حمایت از عملیات وعده صادق
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم