Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر لاورنتیف فرستاد ویژه رئیس جمهور روسیه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و دو طرف پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این دیدار طرفین با تاکید بر تقویت بیش از پیش روابط ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی آخرین تحولات منطقه بویژه رخداد نگران کننده تجاوز نظامی ترکیه به سوریه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح مرموز آمریکا برای احیای مجدد داعش

شمخانی با اشاره به طرح مرموز آمریکا برای احیای مجدد داعش و گسترش ناامنی در غرب آسیا بر لزوم هوشیاری و هماهنگی کشور‌های منطقه برای مقابله با اقداماتی که می‌تواند موجب بی ثباتی و ناامنی شود تاکید کرد.
او با بیان اینکه برخورد دوگانه با تروریسم از سوی هیچ کشوری قابل قبول نیست گفت: باید حل و فصل مسئله ادلب در سوریه به عنوان یکی از اولویت‌های مبارزه با تروریسم در دستور کار قرار گیرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ضمن مخالفت با تجاوز نظامی ترکیه به سوریه افزود: هرگونه اقدامی که موجب تشدید ناامنی و افزایش بحران در منطقه شود باید به سرعت متوقف گردد.
شمخانی گفت: بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه و یمن راهکار نظامی نداشته و باید از طریق دیپلماسی و گفتگو‌های سوری-سوری و یمنی-یمنی حل و فصل شود.
او هرگونه تجاوز و تحمیل جنگ به کشور‌های منطقه را اقدامی در راستای سیاست‌های نا امن کننده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: مردم رنج دیده کشور‌هایی که سال‌ها درگیر جنگ و خونریزی بوده اند دیگر تحمل پذیرش بحران‌های جدید را ندارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ناامنی در آبراه‌های بین المللی را به عنوان یکی از عوامل خطرناک ایجاد بحران در منطقه نام برد و گفت: پاسخ پشیمان کننده‌ای به عوامل حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ که در صدد ایجاد موج جدیدی از تشنج آفرینی در منطقه هستند خواهیم داد.
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و نظامی شمال سوریه و گفتگو‌هایی که مسکو با طرف‌های درگیر در این بحران داشته است، افزود: تداوم همکاری و اشتراک مساعی دو کشور در ابعاد سیاسی و امنیتی می‌تواند، چون گذشته ضمن جلوگیری از توسعه و احیاء تروریسم، تضمین کننده ثبات و امنیت پایدار در منطقه باشد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دبیر شورای عالی امنیت ملی شمخانی پوتین روسیه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

منابع خبری از حمله هوایی آمریکا به چندین مناطق در دیرالزور واقع در شرق سوریه و حومه آن خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  منابع خبری از حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به چندین نقطه در شهر دیرالزور سوریه و حومه آن خبر دادند.

خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که در این حمله هوایی منطقه «الصالحیه» در بوکمال و نیز مناطق مسکونی در «المیادین» و محله «القصور» در دیرالزور هدف قرار گرفته است.

.

 

آمریکا 10 بار مناطقی را در دیرالزور سوریه هدف قرار داد

یک منبع در نیروهای دفاع ملی سوریه اعلام کرد: هواپیماهای آمریکایی 10 حمله هوایی به مناطقی در دیرالزور و حومه آن انجام دادند.

این منبع درباره جزئیات این حمله اعلام کرد در ساعت 01:49(به وقت محلی) ، چندین هواپیمای آمریکایی 10 بار حمله هوایی به طور همزمان انجام دادند و بسیاری از مناطق در این استان از جمله خیابان ریاست دانشگاه، شهرهای المیادین(محله التمو)، البوکمال ( منطقه السویعیة) و روستای الصالحیه و خیابان الهجانه را هدف قرار دادند.

منابع سوری: 20 نفر در تجاوز آمریکا به دیرالزور زخمی شدند

منابع سوری اعلام کردند که در تجاوز آمریکا به منطقه‌ای(خیابان الرئاسة) در دیرالزور سوریه دست کم 20 نفر زخمی شدند.

گزارش های اولیه از زخمی شدن 5 نفر در این حمله حکایت داشت. 

هنوز منابع رسمی سوریه بیانیه‌ای در باره این حمله و جزئیات آن منتشر نکرده است  اما یک مقام نظامی آمریکا که به هویت وی اشاره‌ای نشده در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد که آمریکا امشب هیچ حمله در سوریه انجام نداده است.

حمله موشکی رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟
  • تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه