Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شعار ملی روز جهانی غذا، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد خشنود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: حوزه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سال ۹۷ پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه دوم کشور را کسب کرد، البته در حوزه غذا، تقریبا هر ساله رتبه نخست کشور به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با گرامیداشت شانزدهم اکتبر روز جهانی غذا، شعار امسال سازمان جهانی غذا را «اقدامات ما، آینده ما را می‌سازد، برنامه غذایی سلامت بخش برای دنیای عاری از گرسنگی» اعلام کرد و گفت: در سطح ملی نیز شعار این روز با عنوان «اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» تعریف شده است.

خشنود با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: ۸۹۲ واحد صنایع غذایی و تولید موادغذایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۶ هزار نمونه برداری از این واحد‌ها در سطح تولید انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه به انجام بیش از ۷ هزار بازرسی از واحد‌های زیر پوشش دانشگاه در بخش نشان ایمنی، صدور پروانه بهره‌برداری و پروانه ساخت اشاره کرد و از ارایه نشان ایمنی سلامت برای ۳۰ محصول غذایی در استان فارس، خبر داد.

دکتر خشنود ادامه داد: تاکنون بیش از سه هزار پروانه ساخت برای واحد‌های صنعتی تولیدکننده موادغذایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صادر شده است.

او با اشاره به شش هزار نمونه برداری از فرآورده‌های غذایی واحد‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: در ۵ درصد از نمونه برداری ها، محصولات غیرقابل مصرف شناسایی شده و از ارایه آن‌ها در بازار و سطح عرضه، جلوگیری شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، گفت: حیطه وظایف دانشگاه در معاونت غذا و دارو، نظارت بر صنعت غذا است و متناسب با شرح وظایف، بازدید، نمونه برداری و آزمایش محصولات صنایع غذایی انجام می‌شود و در صورت عدم انطباق با استاندارد‌ها و غیرقابل مصرف بودن محصولات غذایی، آن‌ها را معدوم سازی کرده و خطوط تولید با مجوز دادستانی تعطیل می‌شود.

محمدمهدی رزمجو با اشاره به ارایه دو نشان سلامت با نام‌های «نشان سیب» و «نشان ایمنی» از سوی وزارت بهداشت به موادغذایی، بیان کرد: تعداد محصولاتی که در کشور نشان ایمنی دریافت می‌کنند، محدود است و حدود ۲۲۰ محصول در کشور نشان ایمنی دریافت کرده اند که ۳۰ محصول مربوط به استان فارس است.

او افزود: ویژگی محصولاتی که نشان ایمنی دریافت می‌کنند، این است که یا یک خاصیت سلامت بخش دارند و یا از یک تهدید جلوگیری می‌کنند؛ محصولات پروبیوتیک اگر شرایط لازم را داشته باشند، نشان ایمنی دریافت می‌کنند و توصیه می‌شود که محصولاتی را انتخاب کنیم که دارای نشان ایمنی است.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی