Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@04:01:08 GMT

سرقت عجیب نقاشی سالوادور دالی در آمریکا+عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۴۱۹

سرقت عجیب نقاشی سالوادور دالی در آمریکا+عکس

نقاشی سالوادور دالی به ارزش ۲۰ هزار دلار توسط یک سارق حرفه‌ای از یک گالری در سانفرانسیسکو به سرقت رفت و سارق با بی‌پروایی آن را زیر بغل گذاشت و به خیابان زد.

تابلوی «زرافه سوزان» یک اثر سورئالیستی با نسخه محدود و رنگی از دهه ۶۰ از سالوادور دالی ظرف چند ثانیه توسط سارق در بعد از ظهر یکشنبه از نگارخانه دنیس رای به سرقت رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راساد هاپکینز، مدیر نگارخانه گفت: «تنها مشغول کار بودم و زمانیکه پشتم به قسمت جلوی سالن جایی که این اثر هنری ارزشمند از دالی روی یک سه پایه در جلوی ویترین به نمایش گذاشته شده بود، سارق از فرصت چند ثانیه‌ای استفاده کرده و آن را ربوده است. مدام در داخل مجموعه می‌چرخم و این سارق شجاع احتمالا این کار را کمتر از یک دقیقه انجام داده است. نگارخانه ما دوربین ویدیویی دارد اما متاسفانه در آن زمان خاموش بود. البته از دوربین‌های املاک مجاور تصاویری از آن ثبت شده است.»

سالوادور فلیپه ژاسینتو دالی دومنک اسپانیایی زاده ۱۱ مه ۱۹۰۴ و درگذشته به تاریخ ۲۳ ژانویه ۱۹۸۹ نقاش فراواقع‌گرای اسپانیایی بود. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار فراواقع‌گرایش به شهرت رسید. مهارت او در نقاشی اغلب به تأثیر نقاشان رنسانس نسبت داده می‌شود. معروف‌ترین اثر سالوادور دالی به‌نام تداوم حافظه در سال ۱۹۳۱ خلق شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرقت نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل 29 فقره سرقت قطعات خودرو در شهرضا



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهرضا، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حسين تُرکيان با اشاره به شناسایی یک سارق و 4 مالخر گفت: این سارق و مالخران در چند عملیات ضربتی در مخفیگاهایشان دستگیر شدند.
وی گفت: سارق دستگیر شده در تحقيقات اولیه به 29 فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان شهرضا اعتراف کردو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ سارق در یزد
  • دستگیری سارق موتورسیکلت در طبس
  • ۴ سارق در مهریز دستگیر شدند 
  • عکس| پست عجیب دنی آلوز؛ دوستت دارم دلقک من!
  • دستگیری عامل 29 فقره سرقت قطعات خودرو در شهرضا
  • پست عجیب دنی آلوز: دوستت دارم دلقک من! (عکس)
  • ۲۵ سارق در عملیات پلیس اصفهان دستگیر شدند
  • سارق مدارس کاشان دستگیر شد
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی در مروست
  • دستگیری سارق باغات و کشف ۵ فقره سرقت در همدان