Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@03:34:59 GMT

پامپئو: اردوغان مسئول بی ثباتی در منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۴۷۳

ساعت24-وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه سفر به آنکارا تاکید کرد که اردوغان مسئول تحمیل بی ثباتی به منطقه است.

 به نقل از الجزیره، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تاکید کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مسئول بی ثباتی در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: آمریکا در تلاش است تا مطمئن شود هیچ خلائی در سوریه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی گفت که او هنوز قصد دارد تا به ترکیه برود و با رئیس‌جمهور این کشور ملاقات کند.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، روز پنجشنبه در مورد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

اظهارات پامپئو پس از این اعلام شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اوایل امروز گفته بود که قصد ندارد تا با پامپئو و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در آنکارا دیدار کند.

اردوغان در پاسخ به سوال خبرنگار «اسکای نیوز» مبنی براینکه آیا او با پامپئو و پنس در آنکارا دیدار خواهد کرد، گفت: «وقتی ترامپ به اینجا بیاید من با او صحبت خواهم کرد.»

این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده اردوغان پس از همه با مایک پنس دیدار خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری ترکیه، امروز (سه شنبه) نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سران این رژیم را به تنهایی مسوول ایجاد تنش‌های اخیر در خاورمیانه دانست.

ایرنا به نقل از رسانه های عربی نوشت: «رجب طیب اردوغان» در پایان نشست کابینه این کشور، تأکید کرد: موضع ما درباره تجاوز اسرائیل به نوار غزه واضح است و این رژیم برای ایجاد یک بحران منطقه ای تلاش می کند.

اردوغان افزود: نتانیاهو تلاش می کند برای ماندن در قدرت، جنگ را طولانی کند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: آتش افروزی و حمایت مداوم از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به نفع کسی نخواهد بود.

اردوغان تصریح کرد: حمله به کنسولگری ایران در دمشق آخرین پازل در این زمینه بود اما کشورهایی که در زمینه محکوم کردن این حمله سکوت کرده اند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند.

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: ترکیه حتی مدت ها پیش از ارتکاب جنایات اخیر در نوار غزه، اجازه فروش هیچ گونه تجهیزاتی با کاربری نظامی را به اسرائیل نداده است.

اردوغان همچنین گفت: ترکیه امروز نهمین کشتی کمک های خود برای غزه با باری به وزن ۳ هزار و ۷۷۴ تُن را عازم این منطقه کرد.

وی خاطرنشان کرد که آنکارا با ارسال این کمک ها، جایگاهش را در صدر کشورهای کمک کننده به نوار غزه تثبیت کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه در پایان تأکید کرد: در صورتی که ظلم و نسل کشی فلسطینی ها در نوار غزه متوقف نشود، منطقه با تحولات جدیدی مواجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است