Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد هند اعلام کرد این کشور تمایل دارد تحریم های آمریکا را اجرا کند اما منافع استراتژیک این کشور همواره اولویت دارد.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، نیرمالا سیتهامارات، وزیر اقتصاد هند، اعلام کرد که دهلی نو تمایل دارد تا تحریم‌های آمریکا را اجرایی کند اما اوضاع اقتصادی این کشور و منافع استراتژیک هند باید در اولویت قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آغاز تاثیرات منفی تحریم نفتی ایران بر اقتصاد هند

وی تأکید کرد یک شریک واقعی همواره خواهان قدرتمند شدن هند است.

وزیر اقتصاد هند ادامه داد: در موارد خاصی که برای منافع استراتژیک دهلی نو حیاتی هستند به آمریکا توضیح داده‌ایم که هند یک شریک استراتژیک برای آمریکا است و شما باید خواهان قدرتمند شدن شریک خود باشید نه اینکه آن را ضعیف کنید.

قرار است علی رغم تحریم‌های شدید آمریکا علیه ونزوئلا، شرکت پالایشگاهی ریلاینس هند، بعد از حدود ۴ ماه، خرید نفت از ونزوئلا را از سر بگیرد.

دلیل این اقدام کمبود نفت سنگین در بازار و عدم توانایی دیگر تولیدکنندگان برای تأمین آن عنوان شده است.

جنگ تجاری چین و آمریکا نیز باعث افت اقتصاد هند شده به گونه‌ای که صندوق بین المللی پول پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور آسیایی را به دلیل کاهش تقاضای داخلی پایین آورده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن هند هندوستان آمریکا امریکا نفت ونزوئلا راشاتودی دهلی نو اقتصاد هند چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 

ایالات متحده از تحریم‌ها برای ایجاد اختلال در اجرای پروژه گاز LNG-۲ قطب شمال روسیه استفاده می‌کند. این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به سخنان جفری پیات، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی، گزارش داد.

پیات گفت که کاخ سفید می‌خواهد مطمئن شود که این پروژه مرده به دنیا می‌آید. روسیه نباید بتواند پروژه‌های گازی جدیدی را توسعه دهد تا حجمی را که قبلاً به اتحادیه اروپا عرضه می‌کرد تغییر دهد.

این نشریه خاطرنشان کرد که ایالات متحده موفق به دستیابی به این موضوع شده است. این مقاله تصریح کرد که کارخانه کشتی سازی کره جنوبی Hanwha Ocean که شش کشتی حامل گاز برای پروژه مشخص شده ساخته بود، همکاری با مشتری روس را متوقف کرد. در حال حاضر، سه کشتی تکمیل شده ولی کار روی بقیه متوقف شده است.

در پایان دسامبر ۲۰۲۳، مشخص شد که سهامداران خارجی پروژه LNG-۲ قطب شمال روسیه تصمیم به خروج از آن گرفتند. این در مورد شرکت فرانسوی TotalEnergies، میتسوی ژاپنی و JOGMEC، و همچنین CNPC و CNOOC چین بود. این تصمیم مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه بود. سهامدار اصلی این پروژه نواتک است. خاطرنشان شد که به دلیل امتناع سرمایه گذاران خارجی از مشارکت در پروژه LNG، گاز باید در بازار نقدی به فروش برسد.

طبق گزارش رویترز، آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) در سال ۲۰۲۳ شد. بر اساس آمار‌های دولت آمریکا، اروپا نخستین مقصد ال‌ان‌جی صادراتی آمریکا در ماه دسامبر بوده و ۵.۴۳ میلیون تن ال‌ان‌جی به این قاره صادر شده که ۶۰ درصد کل محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

نزدیک به ۷۰ درصد صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به اروپا رفته است.

اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش واردات گاز از روسیه به نخستین واردکننده ال‌ان‌جی آمریکا تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • اخاذی علنی اوکراین از آمریکا با توسل به قیمت نفت!
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • بایدن آب پاکی را روی دست نتانیاهو ریخت
  • این بازی جنگ واقعی بود/تیم ملی ارجحیت دارد
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد
  • اظهارات نخست وزیر عراق پیش از عزیمت به آمریکا درباره هدف سفرش