Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نوبخت، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲ هزار تن سویا در این استان برداشت شود که ۹۵ درصد آن در دو شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد خواهد بود.

او با توصیه کشاورزان به خودداری از برداشت زودهنگام محصول، تأکید کرد: برای سهولت دسترسی کشاورزان در شمال استان، مراکز مباشر خرید در شهرستان پارس‌آباد نیز تعیین شده که کشاورزان می‌توانند به آن مراکز مراجعه و سویای خود را تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه سویا با ۲درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت، ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال تعیین شده است.

برداشت ۱۷ هزار تن سویا از مزارع شهرستان بیله سوار

فزماندار شهرستان بیله سوار نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷هزار تن سویا از مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شود.

حسن قبادی گفت: خرید تضمینی سویا از کشاورزان شهرستان بیله‌سوار از پنجم آبان ماه آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷هزار تن سویا از مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شود.

او افزود: شهرستان بیله‌سوار قطب تولید سویا در استان و کشور بوده و امسال بیش از ۷۵درصد سویای استان در بیله‌سوار تولید و برداشت می‌شود.

فرماندار شهرستان بیله سوار بیان کرد: چهار مرکز خرید با نظارت اداره غله و خدمات بازرگانی در شهرستان بیله‌سوار محصول سویای کشاورزان را از پنجم آبان ماه خریداری می‌کنند.

انتهای پیام/ح

تولید بیش از ۷۵ درصد سویای استان در بیله‌سوار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان

محمد رضا ماندگاری رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن محصول توسط شبکه‌های خرید به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و۱۰ هزار و ۳۰۰ تن آن به سیلو‌ها و انبار‌های استان حمل و بارگیری شده است.

 

وی افزود: به علت برداشت نشدن محصول در سه مرکز احمدی، فارغان و طاشکوییه شهرستان حاجی آباد، اکنون هشت مرکز از ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد.

ماندگاری افزود: از آنجایی که دسترسی کاربران برای ثبت آمار کشاورزان هنوز انجام نگرفته، هیچ پرداختی بابت بهای گندم به گندمکاران نداشته ایم.

وی گفت: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان افزود: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و تمامی مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار (فیلم)
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار
  • بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار + فیلم