Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:03:37 GMT

راهپیمایی اربعین؛ استقبال بیش از پارسال

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۶۳۲

‍‍‍‍‍‍

راهپیمایی اربعین؛ استقبال بیش از پارسال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی کربلای معلی عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، سوزان ساراندون، بازیگر هالیوودی، به تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا پیوست و با تظاهرکنندگان ضدصهیونیستی راهپیمایی کرد و آن‌ها را با سخنرانی و شعارهای خود رهبری کرد.

ساراندون در سخنانش که جمله به جمله توسط دانشجویان تکرار می‌شد، گفت: خیلی مهم است که صدای شما شنیده شود و این حق شما در یک دموکراسی است، به ویژه در یک مکان تحصیلی به ظاهر عالی. حمله نژادپرستانه و نابردباری قابل قبول نیست.

وی در قالب شعار ادامه داد: خیلی‌ها هستند که در کنار شما می‌ایستند. باید بدانید که شما الهام‌بخش بسیاری از مردم هستید، افرادی که می‌ترسند، افرادی که سالخورده و ترسیده هستند، به شما و صداهای شما و سازمان شما نگاه می‌کنند و به سرسختی و مهربانی شما برای ایجاد تغییر در این شرایط نیاز دارند.

حضور این بازیگر نزدیک محوطه دانشگاه، یک روز پر از اعتراض دیگر را رقم زد. این اعتراضات آتشین در محوطه دانشگاه نیویورک و اطراف آن از چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها فعال ضدرژیم صهیونیستی در چمن اصلی محوطه گرد آمدند.

تظاهرات تا شب و تا چند روز بعد ادامه پیدا کرد و معترضان در حمایت از انتفاضه شعار می دادند و شعار مرگ بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سر دادند. تنش روز پنجشنبه و وقتی پلیس نیویورک ۱۰۸ نفر را دستگیر کرد، به نقطه اوج خود رسید.

ساراندون چندین بار در راهپیمایی‌های طرفدار فلسطین ظاهر شده است. مهم‌تر از همه، حضور و سخنرانی او در یک راهپیمایی حامی فلسطین در شهر نیویورک در ۱۷ نوامبر بود که موجب شد آژانس استعدادیابی او با وی قطع رابطه کند.

در جریان تظاهرات، بازیگر برنده جایزه اسکار خطاب به جمعیت گفته بود: مردم زیادی هستند که می‌ترسند، از یهودی بودن در این زمان می‌ترسند، و طعم مسلمان بودن را می‌چشند. مسلمان در این کشور اغلب مورد خشونت قرار می‌گیرد.

چنین عواقبی مانع از حمایت ساراندون از فلسطین نشده و او از آن زمان در تظاهرات‌های متعددی شرکت کرده که تظاهرات اخیر نیویورک پس از دستگیر شدن بیش از ۱۰۰ معترض به دلیل مسدودکردن تردد در اطراف منهتن از جمله آن‌ها بوده است.

سوزان سارندون یک هفته جلوتر از آن نیز در جمع بیش از ۲۰ سازمان برای تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان در روز جهانی قدس در میدان تایمز شهر نیویورک حضور پیدا کرده بود تا مخالفت خود را با صهیونیسم بیان کند.

بازیگر «تلما و لوییس» که خود نیویورکی است، شنبه در تظاهراتی شرکت کرد که پس از آن تشکیل شد که مدیر دانشگاه اعلام کرد پلیس نیویورک بیش از ۱۰۰ تن از معترضان دانشجویی را که تظاهرات کرده بودند، دستگیر کرده است.

برنده جایزه اسکار در حالی که شعارهای دانشجویان را سر می‌داد، گفت: شما و بسیاری از مردم به من امید می‌دهید. در پایان این حقیقت است که پیروز خواهد شد.

کلمبیا جدیدترین دانشگاهی است که شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی است. معترضان حاضر در این رویداد فریاد می‌زدند «ما حماس هستیم».

کد خبر 6085267

دیگر خبرها

  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران
  • تصاویری از تجمع و راهپیمایی خودجوش مقابله با بی‌حجابی در پایتخت
  • (ویدئو) تجمع و راهپیمایی مقابله با بی‌حجابی در تهران
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه (فیلم)
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • راهپیمایی سمنانی‌ها در حمایت از عملیات وعده صادق