Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت این کشور است، اعلام کرد که نیروهای روسیه به نزدیکی شهر مرزی «عین‌العرب» رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مرکز آن در شهر لندن بوده و وابسته به مخالفان دولت سوریه است، می‌گوید نیروهای روس (پلیس نظامی) در آستانه ورود به شهر «عین‌العرب» (کوبانی) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: گفتگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا درباره تحولات شمال سوریه

به گزارش وب‌سایت خبری این گروه، نیروهای سوریه امروز چهارشنبه (۲۴ مهر) از پل «قره‌قوزاق» عبور کرده و در اطراف شهر مذکور مستقر شده‌اند.

پل قره‌قوزاق بر روی رودخانه فرات احداث شده و رابط بین شهر منبج و شهر عین العرب واقع در شمال سوریه است.


موقعیت پل قره‌قوزاق و شهرهای منبج و عین‌العرب بر روی نقشه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین مدعی شد که بین نیروهای ارتش سوریه با نیروهای مورد حمایت ترکیه در غرب و شمال غرب شهر منبج درگیری رخ داده است و دو طرف، مواضع یکدیگر را با مسلسل‌های سنگین و راکت هدف قرار داده‌اند.

این مرکز همچنین درگیری بین شبه‌نظامیان کرد سوریه با نیروهای مورد حمایت ترکیه در اطراف شهرک «عین عیسی» به سمت «تل ابیض» را شدید توصیف کرده است. درگیری‌ها زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای موکراتیک سوریه» (اس.دی.اف) صبح امروز به صورت غافل‌گیرانه به نیروهای تحت امر ترکیه در اطراف این شهرک حمله کردند.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان کرد سوری توانسته‌اند در پیشروی خود دو مقر خود را که در درگیری‌های ساعات گذشته از دست داده بودند، دوباره پس بگیرند.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین از حمله نیروهای مورد حمایت ترکیه از سه محور به شهر «رأس العین» خبر داد که این حمله با حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه همراه بوده است. نیروهای طرف ترکیه موفق شده‌اند در این حمله، بخش‌هایی از شهرک «تل حلف» را به کنترل خود درآورند.

در نتیجه این درگیری‌های طی دیروز و امروز، ۱۲ تن از نیروهای مورد حمایت ترکیه و ۱۴ تن دیگر از شبه‌نظامیان کرد سوریه کشته شده‌اند.

بر اساس آماری که دیده‌بان سوریه از تلفات درگیری‌های اخیر در شمال سوریه منتشر کرده، ۱۸۵ نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه و ۱۶۴ نفر از نیروهای تحت امر ترکیه از ابتدای آغاز عملیات نظامی این کشور در سوریه کشته شده‌اند. ۹ تن از کشته‌ها، سرباز ترکیه‌ای هستند. نیرهای تحت امر ترکیه را عموما تروریست‌های ارتش آزاد سوریه تشکیل می‌دهند.

ترکیه از ۱۷ مهر برای ایجاد منطقه امن ادعایی خود در شمال شرق سوریه، عملیاتی تحت عنوان «چشمه صلح» آغاز کرده و مدعی است هدف از این عملیات، اسکان اهالی آواره شمال شرق سوریه است که هم‌اکنون مقیم ترکیه هستند.

دولت سوریه و جامعه جهانی این عملیات را غیرقانونی و محکوم کرده‌اند. با این حال ترکیه می‌گوید بر اساس قوانین بین‌الملل و در راستای تأمین امنیت ملی خود و دور کردن «گروه‌های تروریستی وابسته به پ.ک.ک» دست به این عملیات زده و حاضر نیست آن را متوقف کند.

عملیات ترکیه در شمال سوریه و درگیری ارتش این کشور به همراه نیروهای تحت امر آن با شبه‌نظامیان کُرد سوری (یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه)، این شبه‌نظامیان را مجبور به پذیرش توافق با دولت سوریه کرده است.

دولت سوریه و شبه‌نظامیان کرد سوریه با وساطت طرف روسی یکشنبه این هفته به توافق رسیدند که به منظور ممانعت از پیشروی ارتش ترکیه، نیروهای سوریه در منبج و برخی مناطق واقع در شرق فرات مستقر شوند. ارتش سوریه بعد از منبج، امروز وارد شهر رقه شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن ترکیه تحولات منطقه سوریه تحولات سوریه ارتش سوریه حمله به سوریه نقشه میدانی سوریه منبج ارتش آزاد سوریه دیده بان حقوق بشر سوریه روسیه فرات کوبانی شهر منبج ارتش ترکیه دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت و یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان مأموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسؤولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسؤولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: ایرنا کد خبر 746999

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند