Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@22:14:53 GMT

پروژه امنیتی ویژه گوگل در بریتانیا عرضه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۶۶۵

پروژه امنیتی ویژه گوگل در بریتانیا عرضه شد

ایتنا- کلید امنیتی گوگل تایتان در انگلستان آماده فروش است. این اولین باری است که فناوری احراز هویت دومرحله‌ای در خارج از ایالات‌متحده به فروش می‌رسد. کلید امنیتی گوگل تایتان در انگلستان آماده فروش است.
این اولین باری است که فناوری احراز هویت دومرحله‌ای در خارج از ایالات‌متحده به فروش می‌رسد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی trustedreviews، بسته فناوری‌های یواس‌بی نوع A و بلوتوث موجب می‌شود که حساب‌های کاربری آنلاین افراد با فناوری‌ای فراتر از پسوردهای رایج حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاربران به‌منظور احراز هویت می‌توانند به‌راحتی دستگاه فیزیکی خود را با فناوری بلوتوث یا یواس‌بی به دستگاه اصلی متصل کنند.
 
این دستگاه گوگل به قیمت 50 پوند در انگلستان عرضه می‌شود و خرید آن از گوگل استور نیز ممکن است. هر بسته شامل یک کلید فیزیکی و یک فعال‌کننده بلوتوث برای دستگاه‌های بدون پورت یواس‌بی است.
این کلیدها که در کانادا، ژاپن و فرانسه فروخته می‌شود بر اساس استاندارد FIDO طراحی‌شده‌اند و به‌غیراز حساب‌های گوگل می‌توان از آن در حساب‌های کاربری پشتیبانی‌کننده از این استاندارد استفاده کرد.    
کمپانی گوگل ادعا کرده است که کلیدهای یادشده را طوری مهندسی کرده است که خودش احراز هویت را تائید کند. با این‌ حال، نقص امنیتی مهمی در ماه می در این کلیدها یافت شد.
پروتکل‌های همگام‌سازی بلوتوث نسخه‌های کم‌مصرف بلوتوث کلید تایتان به‌اشتباه پیکربندی شده بود و به‌ این‌ ترتیب، هکرها می‌توانستند با فاصله‌ای 30 فوتی از دستگاه، کلید امنیتی اضافی‌ای را به‌عنوان دستگاه کاربر جا بزنند.

البته گوگل این کلیدهای امنیتی را به‌صورت رایگان با نسخه‌های اصلاح‌شده تعویض کرد و مشکل حل شد.
 
این کلیدهای امنیتی به نسبت احراز هویت دومرحله‌ای از طریق پیامک، امنیت بیشتری دارند زیرا پیام‌های متنی رمزگذاری نشده هستند و هکرها می‌توانند با تغییر کدهای آنها به سیستم کاربر دسترسی داشته باشند.
البته این کلیدهای امنیتی نیز بی‌نقص نیستند و یکی از مشکلات آنها حمل کردن دائمی‌شان توسط کاربر است. همچنین کم کردن این دستگاه‌های فیزیکی می‌تواند امنیت سیستم شما را تا حد زیادی به خطر بیندازد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا اعلام کرد که شرکت گوگل ۲۰ نفر دیگر از کارمندان خود را به علت اعتراض به امضای قراداد تجاری این شرکت با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، گوگل در هفته اخیر ۵۰ نفر از کارمندان خود را به علت حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به قراداد تجاری گوگل با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

روز جمعه نیز گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد تعدادی از کارمندان معترض وارد برخی دفاتر این شرکت شدند و کار را مختل کردند. در متن بیانیه آمده است: این افراد به طور فیزیکی فعالیت کارمندان دیگر را مختل کردند و اجازه ندادند آنها به واحدهای ما دسترسی یابند. این امر نقض واضح سیاست‌های ما و رفتاری کاملاً غیرقابل قبول است.

این شرکت آمریکایی در آخر اشاره کرده بود تحقیقات جداگانه به اخراج ۲۸ کارمند منجر شد. گوگل اعلام کرد همچنان به تحقیق ادامه می‌دهد و اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد.

کارمندان گوگل که عضو کمپین «نه به فناوری برای آپارتاید» هستند، در بیانیه‌ای که در پلتفرم مدیوم منتشر شده، اعلام کردند چنین اقدامی انتقام جویانه است و برخی کارمندان که به طور مستقیم در اعتراضات روز سه شنبه در دفاتر گوگل شرکت نکرده بودند، جزو کارمندان اخراجی هستند. در بخشی از بیانیه آنها آمده است: کارمندان گوگل حق اعتراض مسالمت آمیز درباره شرایط و وضعیت کار را دارند.

معترضان اعلام کرده‌اند پروژه Nimbus از توسعه ابزارهای نظامی توسط رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند.طبق این قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری که در ۲۰۲۱ میلادی بسته شده، گوگل و آمازون سرویس‌های ابر رایانشی را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند.

اعتراضات کارمندان گوگل پدیده‌ای جدید نیست. در سال ۲۰۱۸ میلادی کارمندان این شرکت موفق شدند گوگل را وادار کنند قراردادی با ارتش آمریکا به نام پروژه میون لغو کند.

کد خبر 6086000

دیگر خبرها

  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد