Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@12:10:23 GMT

یکصدمین خوشه صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۷۲۳

یکصدمین خوشه صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر صمت گفت: ماه آینده یکصدمین خوشه صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن صالحی‌نیا عصر امروز در نشست بررسی مشکلات نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان 29 ‌شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که از این تعداد 21 مورد در حال بهره‌برداری هستند، اظهارداشت: این تعداد 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد از نواحی صنعتی استان را تشکیل می‌دهند که با توجه به درصد 1.2 جمعیت کل کشور در این استان از نظر ایحاد نواحی و شهرک‌های صنعتی شاخص خوبی را دارا می‌باشد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تأمین آب، زیرساخت و راه ورودی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان است، افزود: اگر چه از لحاظ قانونی ایجاد راه دسترسی با سایر ارگان‌ها است اما در 3 شهرک صنعتی اصلی استان اعتباراتی برای ایجاد راه ورودی در سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بر اساس بازدید‌های به عمل آمده از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری، کمبود نقدینگی و تأمین تسهیلات از مشکلات مطرح شده بود، ادامه داد: تأمین آب نیز از مشکلات عمده این واحدها بود.

صالحی‌نیا با بیان اینکه عمده واحدهای تولیدی با مشکل آب در شهرک صنعتی کوهرنگ مستقر هستند، اضافه کرد: مقرر شد در این واحدهای بسته‌بندی آب، حق آب بر‌اساس میزان حجم خط تولید و آب صنعتی محاسبه شود.

460 خوشه صنعتی کسب و کار در کشور شناسایی شدخوشه صنعتی تولید قهوه از هسته خرما در استان بوشهر تدوین شدنمایش دستاوردهای طرح خوشه صنعتی در نمایشگاه بین‌المللی گوانگجو

وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب بن به بروجن در چهارمحال و بختیاری گفت: مقرر شد کمک هزینه بالغ بر 2.5 میلیارد تومان برای انتقال آب این خط به شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یابد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر 44 هزار واحد تولیدی و صنعتی در 140 شهرک صنعتی کشور مستقر هستند، افزود: از این تعداد 36 هزار واحد با ظرفیت‌های مختلف مشغول به کار هستند.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی و زیر ساخت از جمله مشکلات واحدهای صنعتی کشور هستند، ادامه داد: کلینیک‌های عارضه‌یابی برای رفع این مشکلات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ماه آینده صدمین خوشه صنعتی آینده کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در چهارمحال و بختیاری 2 خوشه صنعتی وجود دارد و 8 خوشه نیز در حال بررسی است.

انتهای پیام/

R41350/P4001/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که مراحل طراحی و ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی-مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به شکل رسمی افتتاح و بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز چهارشنبه به منظور سفری یک روزه به سریلانکا عزیمت کرده است، در بدو ورود به محل اجرای ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور رفت و به همراه «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا، یکی از بزرگترین پروژه‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایرانی را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چند منظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضاهایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است. تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبردهایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

کد خبر 747487

دیگر خبرها

  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند