Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@07:44:31 GMT

تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از خانه‌های خلاق

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۷۶۹

تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از خانه‌های خلاق

با هدف حمایت بیشتر از شرکت‌ها و موسسات صنایع دستی مبتکر و نوآور، تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت بیشتر از «خانه‌های خلاق» میان دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد.

به گزارش ایسنا، صنایع دستی یکی از صنایع اشتغالزا و رو به رشد در فضای فعلی اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، این حوزه پتانسیل جذب جوانان خوش فکر و خلاق بسیاری را دارد. با توجه به اهمیت فناوری‌های نرم و فرهنگی در نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالادستی و در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور در افق ۱۴۰۴ و همچنین سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، تعیین خط مشی‌ها و اولویت‌ها در انطباق با برنامه‌های توسعه کشور در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه صنایع دستی که در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی ظرفیت‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، تفاهم‌نامه مذکور بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی پویا محمودیان معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی و سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شد که حمایت‌های گسترده‌تری از راه‌اندازی خانه‌های خلاق صورت گیرد تا بستر مناسب جهت توسعه کسب‌وکارهای نو در این حوزه فراهم شود. همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین به منظور توسعه فناوری‌های نرم و شرکت‌های خلاق در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت.

تخصیص فضای مناسب برای ایجاد خانه‌های خلاق، انواع خدمات مانند مشاوره، آموزش، توسعه تولید، توسعه بازار، جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری و ... بخشی از حمایت‌های در نظر گرفته شده در توافق فوق‌الذکر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی با اعلام این خبر افزود: انعقاد تفاهم نامه متعاقب دستور وزیر بهداشت و مصوبه شورای معاونین وزارت بهداشت مبنی بر ماموریت محور شدن دانشکده های داروسازی صورت گرفت.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو گفت: یکی از اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حرکت به سمت مهارت افزایی و ارتقای مهارت های عملی دانشجویان است تا بتوانند در عرصه به صورت موثر حضور یابند. از آنجا که دانشکده های داروسازی، برای حضور موثر در عرصه و بالین نیازمند مهارت افزایی های بیشتری هستند، از طریق این تفاهم نامه زمینه این همکاری فراهم شده است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی مهارت افزایی دانشجویان را در راستای بازنگری همه جانبه در کاریکولوم آموزشی دوره دکتری داروسازی عمومی و تخصص‌های وابسته دانست و به بازنگری در دوازده دوره PhD و یک دوره تخصصی بالینی اشاره کرد.

وی افزود: به منظور ارتقای توانمندی دانشجویان، پیش از این مساله کارورزی و کارآموزی در داروخانه های آموزشی و بیمارستانی و بالین مطرح شده است و اکنون به دنبال آموزش دانشجویان در عرصه های صنعتی و صنایع مرتبط با کالاهای سلامت محور هستیم.

دارایی، حرکت به سمت دانشگاه ها و صنعت نسل چهارم و برقراری زیرساخت های لازم برای همکاری دو سویه میان صنعت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت را از دلایل انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی تصریح کرد: با فعالیت‌های بیش از یکسال گذشته شورای آموزش داروسازی و تخصصی و همچنین کمیته های تخصصی وابسته، تفاهم نامه ای میان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری و سازمان غذا و دارو منعقد شد که بر این اساس صنایع سلامت محور زمینه و عرصه لازم برای کارآموزی و کارورزی دانشجویان داروسازی را فراهم می کنند. همچنین متقابلا وزات بهداشت نیز تسهیلات و خدماتی برای صنایع قائل خواهد شد.

کد خبر 6079564

دیگر خبرها

  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق