Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد رحمتی روز چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز استان، اظهار داشت: حاشیه‌نشینی و ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه شهرها ناشی از عدم پاسخگویی به پدیده‌های طبیعی مانند مهاجرت است که در نهایت منجر به برخوردهای سلبی و اجباری و طرح‌هایی مثل بازآفرینی شهری می‌شود که تبعات خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بخش عمده ساخت‌وسازهای غیرمجاز، نتیجه برخورد غیرمنطقی با پدیده‌هایی مانند مهاجرت و توسعه مناطق است، گفت: مدیران دستگاه‌های مسئول باید متناسب با افزایش جمعیت، برای توسعه مناطق در حوزه مسئولیت خود برنامه‌ریزی کنند.

رحمتی اضافه کرد: متأسفانه بیشترین مواجهه با مسائل اجتماعی، پاک کردن صورت مسأله بوده است، در حالیکه اگر در زمان مناسب به نیازهای مردم پاسخ داده شود و راهکار قانونی پیش روی مردم قرار داده شود، از بسیاری از تخلفات نیز پیشگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در عین حال بر مشارکت و عزم جدی همه دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: برای دست‌یابی به نتایج مورد انتظار، باید تمامی نهادها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند و پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز را در حوزه مسئولیت خود جدی بگیرند.

رحمتی همچنین بر هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول با مراجع قضایی، پیگیری جدی احکام تخریب و برچیدن خدمات زیربنایی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز، نصب تجهیزات برای رصد در نقاط حساس و مستعد ساخت‌وساز، تشکیل به موقع پرونده‌های ماده ۹۹ و ۱۰۰ به محض مشاهده تخلفات ساختمانی، گزارش تخلفات ساخت‌وساز در محدوده روستاها توسط بخشداران به کمیسیون ماده ۹۹ و ضابطه‌مند کردن حمل نخاله‌های ساختمانی تأکید کرد.

بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز هم در این جلسه اهتمام جدی شهرداری تبریز در برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم این شهر را خواستار شد و گفت: با توجه به حجم ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، باید اقدامات عملی بیشتری در این خصوص انجام شود.

رضا طوسی، مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز علمی کردن فرایند بررسی پرونده‌های تخلفات ساختمانی را ضروری دانست و گفت: عدم برخورد علمی و نداشتن وحدت رویه در مواجهه با این پدیده موجب بروز تبعات اجتماعی و مشکلات بعدی می‌شود.

در این جلسه اقدامات شهرداری تبریز برای جلوگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل حریم و محدوده شهر بررسی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ‌طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان باتفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حیدر آسیابی شب گذشته در نشست رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور با نماینده، ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان با تفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح‌هایی بود 16 سال ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی 16 ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از 25 سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه، مشکل حقوقی آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌ شد.

آسیابی با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان 20 سال جولانگاه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون 2 سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تلاش برای حل مشکل سند واحد‌های مسکونی در 300 روستای استان هم گفت و افزود: 47 درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین‌های حاشیه روستا‌ها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند 15 هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت.

 آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.

وی ادامه داد: در سال 1402 بیش از 100 واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شد که در نتیجه این اقدام بیش از 3 هزار شغل حفظ شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال 1402 برشمرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد