Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:09:54 GMT

وظایف اصلی جهاد کشاورزی حفظ کاربری اراضی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۶۸۷۹

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اورانی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه اگر در زمینه تخریب و تصرف اراضی کوتاهی کنیم هر شهرستان رو به رشد در آینده برای اجرای طرح‎های توسعه‌ای با مشکل مواجه خواهد شد، اظهارکرد: آب به عنوان یک ثروت ملی متعلق به نسل‎های آینده است و زمین نیز همیشه یکی از پنج ابزار قدرت محسوب می‌شود که با توجه به اینکه سوداگری زیادی در بخش زمین وجود دارد، بسیاری از هنجارهای امروز جامعه به خاطر تصرف و تخریب اراضی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از رسالت‎های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه بخش کشاورزی برخورد با متخلفان است، برای تحقق این مهم نیازمند حمایت فرماندار و شورای تامین هر شهرستانی هستیم و در برخورد با متخلفان، محافظه‎کاری و مماشات وجود نخواهد داشت.

 مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اقلیم خشک و نیمه‌خشک استان خراسان رضوی، اصلاح و بهینه‌سازی مصرف آب ضرورت دارد، متاسفانه شرایط سفره‌های آب زیرزمینی وضعیت خوبی ندارند، باید در جهت اصلاح روش‎ها و کاهش مصرف آب تلاش‌های بیشتری کنیم.

اورانی با بیان اینکه ۱۳۰ درصد منابع آبی خراسان رضوی در حال مصرف است، این میزان برداشت را برای سفره‎های زیرزمینی همانند سم دانست و گفت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد آب سفره‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می‎شود، باید در جهت هدر رفت آب با استفاده از ارقام و بذور مختلف و نهال با نیاز آبی کم، اصلاح خاک، سایبان‌دار کردن باغات، توسعه کشت گلخانه‎ای و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: به اندازه‎ای که بخش کشاورزی به آموزش، ترویج و توانمندسازی نیاز دارد به پول نیاز ندارد، باید با ارائه آموزش‎های لازم و توانمندسازی کشاورزان به سمت افزایش بهره‌وری بریم.

در این جلسه، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر نیز با بیان اینکه  اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری است بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کاشمر در بسیاری از محصولات به عنوان قطب کشاورزی در استان مطرح می‎شود اما منطقه خرده‌مالکی است که می‎طلبد در این راستا جهاد کشاورزی سیاست‎ها و طرح‎های جدیدی اجرا نماید.

وی افزود: در شرایط حاضر، اقتصاد باروش سنتی پیش نخواهد رفت، باید از شیوه‎های نوین و استارتاپ‌هایی که وجود دارد بیشتر استفاده شود.

فرماندار کاشمر اضافه کرد: نگاه دولت در بخش کشاورزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و متمم نگاه دولت به بخش کشاورزی اقتصادی کردن بخش کشاورزی است، اگر در حوزه اقتصادی کردن بخش کشاورزی قوی عمل نماییم، قطعا از مهاجرت‌های نامتعارفی که درکلان‌شهرها و شهرستان‌ها وجود دارد، دور خواهیم شد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه از پنج معین اقتصادی شهرستان کاشمر، چهار معین در حوزه بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند، جهاد کشاورزی باید از ظرفیت و پتانسیل معین‎های اقتصادی بیشترین استفاده را ببرد.

در پایان مراسم از زحمات سید ابوالقاسم موسوی در جهادکشاورزی کاشمر تجلیل و حسین محمدی به عنوان مدیر جدید جهادکشاورزی این شهرستان معرفی شد.

کد خبر 4748952

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر کاشمر فرمانداری كاشمر جهاد کشاورزی خراسان رضوی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شهرکرد شیراز بیرجند استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز