Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری روز چهارشنبه به ریاست رئیس جمهور و با حضور روسای دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار شد.

روحانی در این جلسه با اشاره به تحولات تکنولوژیک ارتباطی و سایبری در دنیای امروز، گفت: زندگی امروز مردم در تمام دنیا وابستگی و آمیختگی زیادی با فناوری‌های ارتباطی و سایبری پیدا کرده و روز به روز هم این وابستگی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اظهارداشت: از آنجایی که بخش عمده این آمیختگی در حوزه‌های خدماتی است، لذا نباید اجازه بدهیم خدمت‌رسانی به مردم از طریق این حوزه دچار اختلال و یا کندی شود.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت ارتقاء فناوری‌های مرتبط با این حوزه، اظهار داشت: تضمین امنیت فضای سایبری کشور و ارتقاء صیانت از این فضا به نوعی پاسداری از امنیت مردم و خدمات مورد نیاز آن‌ها است.

رئیس جمهور با اشاره به وابستگی خدمات مورد نیاز مردم به اینترنت، گفت: دقیقاً باید میزان نیاز کشور، برای ارایه خدمات از طریق شبکه ملی اطلاعات مورد توجه بیشتر قرار گیرد و حریم خصوصی مردم و اطلاعات باید کاملاً محفوظ بماند.

دکتر روحانی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف در ارتقاء زیرساخت‌ها و خدمات سایبری به مردم، اظهار داشت: خدمات به مردم باید گسترش یابد و هر اقدامی که نیاز است برای خدمات امن به مردم بایستی انجام بگیرد و باید آن را اولویت قرار داد. از این نظر دستگاه‌های دولتی، خصوصی و حاکمیتی می‌بایستی بخش‌های مخصوص به این فضا را در دستگاه‌های خود مورد تقویت و پشتیبانی مؤثر قرار دهند.

رئیس جمهور با تأکید بر اقدامات لازم برای قطع وابستگی به تجهیزات و برنامه‌های غیربومی، تصریح کرد: اگر چه قطع وابستگی کامل در دنیای پیچیده ارتباطی امروز از شبکه ارتباطی جهان امکان‌پذیر نیست، اما با توجه به استعداد‌های ملی و نرم‌افزاری داخل می‌توان تکنولوژی‌های بومی را تقویت کرد و حتی‌الامکان از برنامه‌های غیربومی اجتناب کرد.

در این جلسه گزارشی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف کشور، در خصوص ارتقاء زیرساخت‌های سایبری کشور ارایه و توانمندی‌ها، اقدامات و تمهیدات لازم برای تقویت زیرساخت‌های فضای سایبری کشور، ارایه شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهوری تکنولوژیک فضای سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند

تین نیوز

رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه جهش تولید و رونق حمل ونقل دریایی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت ویژه ای در راستای توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی برخوردار، هستند.
 به گزارش تین نیوز به نقل از  اقتصادسرآمد، رضا رستمی در مورد تحقق شعار سال 1403 مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: جهش تولید با حمل ونقل به ویژه حمل ونقل دریایی، ارتباط مستقیم دارد و توسعه صادرات غیرنفتی با توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی و پویایی حمل ونقل دریایی رقم می خورد.
وی افزود: اقتصاد ایران ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد.
رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور دو مسئله بسیار مهم برای اقتصاد کشور هستند، عنوان کرد: باید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در این موارد استفاده کنیم و موجبات رونق اقتصاد کشور را فراهم کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه در بنادر شمالی کشور به ویژه بندر امیرآباد با ترافیک کشتی روبرو هستیم، گفت: این مسئله حاکی از وجود بار در بنادر کشور است وبنابراین باید در پسکرانه بنادر در راستای ساخت سیلو، انبار، فعالیت های تولیدی و صنعتی نگاه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در این مسیر استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اراضی پشتیبانی بنادر و ظرفیت های دریایی و بندری کشور باید با ایجاد ثبات و اطمینان در اقتصاد کشور، شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر باشیم و مردم و فعالان اقتصادی را در این مقوله دخیل کنیم.
رییس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه با مشارکت مردم و بخش خصوصی می توانیم شاهد رونق حمل ونقل کشور در بخش های مختلف دریایی، ریلی، جاده ای و…باشیم، گفت: باید مانع از ایجاد قوانین و مقررات خلق الساعه شد و این اطمینان را به بخش خصوصی داد که می تواند در حوزه فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر ورود کند.
رستمی خاطر نشان کرد: با ایجاد ثبات و اطمینان، مانع از تزلزل در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی خواهیم شد و با پیوند تولید و حمل ونقل می توانیم زمینه ساز رونق اقتصاد ایران و اشتغال آفرینی، شویم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بروجرد
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل